بررسي گلكسي S7 سامسونگ

۱۳ بازديد

ساعت 24-بدون شك گلكسي S6 سامسونگ را مي‌توان يكي از محبوب‌ترين، كاملترين و در عين حال باكيفيت‌ترين گوشي‌هاي هوشمند پرچمدار بازار در زمان عرضه با توجه به بهره‌مندي از مشخصات سخت‌افزاري و نرم‌افزاري سطح بالا دانست اما حتي اين مشخصات و عملكرد مطلوب هم نتوانست مانع از آن شود كه سامسونگ اسفند ماه سال 1394 نسخه كامل‌تري از اين گوشي هوشمند را در قالب نسل بعدي پرچمداران سري اس خود يعني گلكسي S7 به بازار عرضه نكند و دوباره با عرضه يك پرچمدار قدرتمند ديگر رقباي خود را به چالش بكشند. در اين مطلب از فارنت سعي خواهيم كرد بررسي و نگاه كاملي به قابليت‌ها و توانايي‌هاي گلكسي S7 براي شما داشته باشيم.

طراحي گلكسي اس 7؛ حفظ اصول، بهبود كارايي

با توجه به بهره‌گيري از تركيب فلز و شيشه در پرچمدار جديد سامسونگ، در نگاه اول كاملا به‌نظر مي‌رسد گلكسي S7 از ظاهري مشابه با S6 بهره‌مند است و نمي‌توان منكر اين شباهت شد اما با كمي دقت، متوجه تفاوت‌هاي جزئي خواهيد شد كه در مقايسه با گذشته توانسته به ظاهر نسل جديد سري اس به مراتب ظاهري بهتر را ببخشد.

Samsung-Galaxy-S7-Review-in-Farnet-12

اگر سراغ اين جزئيات برويم مي‌توانيم به تغيير رنگ حلقه فلزي پيرامون كليد فيزيكي هوم اشاره كنيم كه به يكپارچگي بيشتر در ظاهر S7 كمك فراواني كرده است. اين امر در خصوص اسپيكر مخصوص مكالمه در قسمت بالاي گوشي نيز ديده مي‌شود تا ديگر خبري از ظاهر فلزي اين اسپيكر هم نباشد. با كمي دقت مي‌توان دريافت كه چهارگوشه قاب دستگاه گردتر شده‌اند و قاب آلومينيومي بين شيشه‌هاي جلويي و پشتي نمود كمتري پيدا كرده است.

Samsung-Galaxy-S7-Review-in-Farnet-04

اگرچه گلكسي S7 از همان تركيب صفحه‌نمايش 5.1 اينچي مانند S6 بهره مي‌برد اما سامسونگ با كم كردن حاشيه‌هاي صفحه‌نمايش، تراكم بيشتر و در نهايت كاهش جزئي طول و عرض گوشي را در دستور كار قرار داده تا با اين تفاسير، S7 از ابعاد 142.4 در 69.6 در 7.9 ميلي‌متر بهره‌مند شود و بتوانيم از افزايش ضخامت 1.1 ميلي‌متري در مقايسه با S6 بگوئيم كه اگرچه در عدد ناچيز و در هنگام دست گرفتن اصلا قابل احساس نيست اما نمي‌توان آن را به عنوان يك نكته منفي در طراحي در نظر نگرفت.

Samsung-Galaxy-S7-Review-in-Farnet-05

سامسونگ همچنين در طراحي اين گوشي از طراحي لبه‌هاي خميده در قاب پشتي نوت 5 الهام گرفته است كه با توجه به ابعاد نوت 5 بسيار به خوشدست‌تر شدن آن كمك كرده و حالا در دست گرفتن دستگاه در گلكسي اس 7 را نيز به مراتب لذت‌بخش‌تر و البته با تعادل بيشتر همراه كرده است. اين افزايش ضخامت همچنين خوشبختانه باعث افزايش ظرفيت باتري از 2550 به 3000 ميلي‌آمپرساعت شده و برجستگي لنز دوربين را نيز تقريباً حذف كرده است.

Galaxy-S7-farnet-13

از تعادل در دست گرفتن دستگاه گفتيم بد نيست در عين حال به دومين نكته منفي طراحي گوشي اشاره كنيم. طراحي شيشه‌اي قاب پشتي اگر چه به زيبايي آن كمك شاياني كرده اما باعث ليز شدن دستگاه و بالا رفتن امكان سر خوردن آن از دست شده تا بگوئيم استفاده از گوشي طور غير مسلح به انواع قاب‌هاي محافظ به شجاعت بيشتري نياز دارد. استفاده از شيشه در قاب پشتي يك عيب ديگر نيز دارد: كافيست چند دقيقه‌اي با گلكسي اس 7 كار كنيد و سپس با نگاهي به پشت گوشي تأثير شگفت‌انگيز آثار انگشت را بر كاهش زيبايي و درخشش اوليه اين گوشي ببينيد. اين مشكل البته در نسخه سفيدرنگ كمتر به‌چشم خواهد آمد.

Galaxy-S7-farnet-14

بهره بردن از اين ابعاد، شكل و ظاهر گلكسي S7 باعث شده نگه‌داشتن گوشي در دست و استفاده از آن با يك‌دست به مراتب آسان‌تر شود. كليد خاموش و روشن در سمت راست و كليد تنظيم صدا در سمت چپ نيز به‌گونه‌اي تعبيه شده‌اند كه استفاده از آن‌ها به راحتي امكان‌پذير باشد. با اين اوصاف همچنان استفاده از سنسور تشخيص اثر انگشت كه در كليد فيزيكي هوم ادغام شده با يك دست، تا حدودي شما را به چالش خواهد كشيد.

Samsung-Galaxy-S7-Review-in-Farnet-06

در قسمت پشتي، همچنان شاهد به‌كارگيري لنز دوربين دستگاه در مركز بخش بالايي قاب  هستيم كه البته  همان‌طور كه نوشتيم تا حد زيادي از بيرون‌زدگي آن كاسته شده است. بيرون‌زدگي لنز به 0.46 ميلي‌متر رسيده اما همچنان هم‌سطح قاب پشتي گلكسي S7 نيست. در كنار اين سنسور، فلش LED و سنسور سنجش تعداد ضربان قلب را مشاهده خواهيد كرد. بنابر اعلام سامسونگ، اين سنسور توانايي اندازه‌گيري ميزان استرس و سطح اشباع اكسيژن خون را نيز داراست.

انتظار داشتيم سامسونگ بالاخره استفاده از تركيب تك بلندگو را حذف و راهكار بهره‌گيري از اسپيكرهاي جفتي در قسمت جلو (نظير سياست اچ‌تي‌سي و سوني) را جايگزين آن كند. اگرچه اين مسئله، مشكل جدي به حساب نمي‌آيد اما در پخش فيلم، بازي‌هاي ويدئويي و يا موسيقي اين امكان وجود دارد كه دست شما مانع خروج صدا از اسپيكر شود و همچنان درگير آن خواهيد بود.

Galaxy-S7-farnet-9

امكان بهره‌گيري از كارت حافظه جانبي در كنار تجهيز به استاندارد مقاومت در آب و گرد و غبار، قابليت‌هاي جديدي هستند كه سامسونگ براي شگفت‌زده كردن طرفداران خود به كار بسته است. درگاه كارت حافظه جانبي، در واقع درگاهي مشترك با سيم‌كارت نانو است كه در قسمت بالاي گوشي تعبيه شده است. قابليتي كه امكان افزايش فضاي ذخيره‌سازي داخلي 32 گيگابايتي را به‌واسطه استفاده از كارت حافظه جانبي تا حجم 200 گيگابايت امكان‌پذير مي‌سازد.

Galaxy-S7-farnet-5

علاوه بر اين، به‌كارگيري استاندارد IP68 نيز نكته مثبتي است كه امكان غوطه‌ور بودن گوشي در آب، تا عمق 1.5 متري و براي مدت 30 دقيقه را بدون آسيب رسيدن به آن امكان‌پذير مي‌سازد. علاوه بر اين، خبري از درپوش‌هاي دست و پاگير ويژه بستن درگاه‌ شارژ در جهت جلوگيري از نفوذ آب نيست. در واقع درگاه ميكرويواس‌بي در مقابل نفوذ آب ايمن شده اما سامسونگ مي‌گويد در صورتي كه S7 تشخيص دهد آب در داخل درگاه شارژ وجود دارد فرايند شارژ را قطع خواهد كرد.

صفحه‌نمايش گلكسي اس 7؛ همچنان در صدر

در اين قسمت نيز در نگاه اول با صفحه‌نمايش 5.1 اينچي با رزولوشن QHD از نوع Super AMOLED نظير آنچه در گلكسي S6 به كار گرفته شده بود روبرو خواهيد شد. صفحه‌نمايشي كه از رزولوشن 2560 در 1440 پيكسل بهره‌مند شده و تراكم 577 پيكسل در هر اينچ را پيش روي شما قرار مي‌دهد. اين مشابهت ظاهري، با توجه به عملكرد فوق‌العاده صفحه‌نمايش S6 مطمئنا خبر بدي نخواهد بود اما سامسونگ با هدف ايجاد تمايز ميان پرچمدار سال جاري و نمونه عرضه شده در سال گذشته، در اين قسمت نيز دست به اعمال بهينه‌سازي‌هاي ويژه زده است.

اين بهينه‌سازي تا به حدي چشمگير بوده كه وب‌سايت معتبر DisplayMate از صفحه‌نمايش S7 به عنوان برترين صفحه‌نمايش موجود در ميان گوشي‌هاي هوشمند حاضر در بازار ياد كرده است. اين صفحه‌نمايش، شاهد بهبود 24 درصدي ميزان روشنايي در مقايسه با نسخه پيشين خود بوده و نسبت كنتراست نيز تا حد زيادي بهبود يافته است.

Samsung-Galaxy-S7-Review-in-Farnet-13

علاوه بر اين، در حوزه عملكرد نيز صفحه‌نمايش S7 امكان بهره‌گيري از قابليت Always-On را پيش روي كاربران قرار داده است. با استفاده از اين قابليت جديد، به‌طور خودكار و در مواقعي كه كاربر از گوشي استفاده نمي‌كند، اطلاعاتي مانند ساعت، تاريخ، ميزان باتري و شمارشگر تعداد پيام‌هاي جديد و تماس‌هاي ازدست رفته روي صفحه، نمايش داده مي‌شود.

نكته منفي در بهره‌گيري از اين قابليت، محدوديتي است كه در نمايش هشدارها وجود دارد. با اين تفاسير انتظار نداشته باشيد هشدارهاي دريافتي در قالب استفاده از برنامه‌هايي مانند واتس‌اپ يا تلگرام نيز روي صفحه قابل مشاهده باشند. با اين وجود، با توجه به اينكه كدهاي اين برنامه، به‌طور كامل پيش روي توسعه‌دهندگان نرم‌افزاري قرارگرفته‌اند مي‌توان اميد داشت تا در آينده‌اي نزديك شاهد اضافه شدن قابليت‌هاي جديد و متنوع باشيم. همچنين نمايش دادن اعلان‌هاي موجود به اين معنا نيست كه مي‌توانيد آن‌ها را لمس كرده و اطلاعات بيشتري از آن ببينيد؛ در واقع براي مشاهده جزئيات هنوز بايد صفحه‌نمايش را روشن و قفل آن را باز كنيد.

Samsung-Galaxy-S7-Display

علاوه بر موارد يادشده، امكان بهره‌گيري از نمايش تقويم و يا يك الگوي تمام صفحه (از ميان سه الگوي پيش‌فرض موجود) نيز وجود دارد. با بهره‌گيري از قابليت روشن‌بودن هميشگي صفحه‌نمايش (اگرچه مي‌توانيد اين قابليت را غيرفعال كنيد) شاهد مصرف بيشتر باتري در S7 بوديم. سامسونگ اعلام كرده در هر ساعت، چيزي در حدود يك درصد از شارژ باتري كاسته خواهد شد و اين موضوعي است كه در بررسي‌هاي ما نيز تقريبا و نه كامل درست از آب درآمد.

سخت‌افزار و عملكرد گلكسي اس 7؛ طعم پيشتاز بازار

سامسونگ در توليد پرچمدار جديد خود، دو گزينه و يا مدل سخت‌افزاري را در قالب بهره‌گيري از تراشه‌هاي متفاوت، مدنظر قرار داده است اما براي بازار بيشتر كشورهاي جهان از جمله ايران امكان استفاده از نسخه مجهز به تراشه هشت هسته‌اي Exynos 8890 توليد شركت سامسونگ (مدل SM-G930F) مهيا شده كه استفاده از اين تراشهدر كنار چهار گيگابايت رم، اجراي واقعا سريع و بدون تاخير برنامه‌ها را به همراه دارد.

Samsung-Galaxy-S7-Review-in-Farnet-03

طبق نتايج بنچمارك‌هاي انجام شده نسخه مجهز به تراشه اكسينوس 8890 سامسونگ از نظر پردازشي كمي بهتر از نسخه اسنپ‌دراگون 820 و از نظر گرافيكي كمي ضعيف‌تر عمل خواهد كرد. اما طبق گزارش كاربران از نظر عمر شارژ باتري و همچنين مديريت حافظه رم و مالتي‌تسكينگ نسخه اكسينوس عملكرد بهتري را از خود نشان داده است.

Galaxy-S7-AnTuTu-Benchmark

فضاي ذخيره‌سازي داخلي پرچمدار جديد سامسونگ نيز محدود به نسخه 32 گيگابايتي بوده و خبري از نسخه‌هاي 64 و 128 گيگابايتي اين دستگاه هوشمند نخواهد بود. اين در حالي است كه از اين مقدار، چيزي در حدود 7.5 گيگابايت توسط سيستم و برنامه‌هاي از پيش نصب شده اشغال شده است. در بحث تئوري، شاهد ثبت امتياز بالا توسط گلكسي S7 در نرم‌افزار AnTuTu (امتياز 131616) براي اين دستگاه بوديم و در بُعد عملي نيز شاهد پيمايش روان در ميان منوهاي S7 و فراخواني سريع برنامه‌ها و جابجايي بدون وقفه ميان آن‌ها بوديم.

Samsung-Galaxy-S7-Review-in-Farnet-15

اين مسئله در خصوص اجراي بازي‌هاي ويدئويي سنگين نيز به وضح به چشم مي‌آيد تا تضمين كنيم در اجراي بازي‌هايي مانند Asphalt 8 با گرافيك خيره‌كننده هيچ وقفه‌اي مشاهده نخواهيد كرد. اضافه شدن قابليت گيم‌لانچر (كه در بخش بررسي نرم‌افزاري نگاه دقيق‌تري به آن خواهيم داشت) نيز تجربه استفاده از S7 در اجرا و مديريت بازي‌هاي ويدئويي را به مراتب بهبود بخشيده است.

Galaxy-S7-farnet-4

اسپيكرهاي S7 دقيقا جانمايي مشابه با آنچه در گلكسي S6 شاهد بوديم دارند اما صداي خروجي، تا حدودي بلندتر از پرچمدار پيشين سامسونگ است. با توجه به استفاده از فرايند تقويت مصنوعي، آن طور كه به گوش مي‌رسد صدا تا حدودي غيرطبيعي و صداهاي زير كمي محو شده‌اند؛ اين امر ممكن است به دليل غشاي ضدآبي باشد كه بر روي بلندگو قرار گرفته است. با اين وجود، همچنان وضوح صداي مطلوبي را در خصوص پخش محتويات صوتي شاهد هستيم.

قابليت‌هاي ارتباطي؛ جاي خالي كه احساس مي‌شود!

در S7 خبري از درگاه مادون قرمز نيست و اين براي اشخاصي مانند من كه به استفاده از گوشي هوشمند براي كنترل ساير لوازم خانگي مانند تلويزيون دل بسته‌ايم خبر خوبي نيست. استفاده از درگاه USB-C نيز موضوع ديگري بود كه انتظار مي‌رفت سامسونگ با توجه به زمان عرضه اين گوشي هوشمند آن را در پرچمدار خود در نظر بگيرد اما اين قابليت نيز مورد نظر كره‌اي‌ها قرار نگرفته است.

Samsung-Galaxy-S7-Review-in-Farnet-09

مي‌توان گفت استفاده از درگاه USB-C سامسونگ را مجبور به بازطراحي هدست واقعيت مجازي Gear VR مي‌كرد اما مطمئناً مي‌توانست آينده گلكسي اس 7 را از نظر ارتباطي و سازگاري با لوازم جانبي مخصوص اين درگاه مانند هدفون‌هاي كاملاً ديجيتال تضمين كند.

Galaxy-S7-farnet-23

با اين وجود، ديگر قابليت‌هاي ارتباطي مانند بلوتوث نسخه 4.2، قابليت NFC، واي‌فاي دوبانده برپايه استاندارد 802.11ac با پشتيباني از قابليت MIMO (كه امكان استفاده تركيبي با شكبه نسل چهارم به‌منظور استفاده در دانلود فايل‌هاي حجيم با استفاده از Download Booster را فراهم مي‌كند)، جي‌پي‌اس، USB OTG (به همراه آداپتور ويژه‌اي كه در جعبه قرارگرفته) و مجموعه متنوعي از سنسورها از جمله سنسور تشخيص اثرانگشت (با عملكرد فوق‌العاده) و سنسور اندازه‌گيري ضربان قلب (با امكان استفاده در گرفتن عكس‌هاي سلفي) تنوع گسترده‌اي را پيش روي كاربران قرار مي‌دهند.

عملكرد باتري گلكسي اس 7 سامسونگ

ظرفيت باتري در گلكسي S7 به مقدار 3000 ميلي‌آمپر ساعت در نظر گرفته شده كه در مقايسه با مقدار 2550 ميلي‌آمپر ساعت در گلكسي S6 نويد عملكرد مطلوب‌تري را مي‌دهد. علاوه بر اين، بهينه‌سازي زمان مورد نياز براي شارژ دستگاه، چه در استفاده از كابل و چه در استفاده از راهكار شارژ بي‌سيم مدنظر قرارگرفته تا شاهد سريع‌ترين سيستم شارژ (با استفاده از كابل) در ميان گوشي‌هاي هوشمند، البته به‌واسطه بهره‌گيري از شارژر سازگار با قابليت شارژ سريع موجود در جعبه دستگاه باشيم. در مدت زمان 15 دقيقه، ميزان شارژ باتري از صفر به چيزي در حدود 25 درصد خواهد رسيد و با گذشت 30 دقيقه، اين مقدار به 50 درصد افزايش خواهد يافت.

Samsung-Galaxy-S7-Review-in-Farnet-10

با اين وجود، در ادامه راه، فرايند شارژ با سرعت كم‌تري انجام خواهد شد تا در نهايت شارژ صفر تا صد باتري گوشي در زماني در حدود يك ساعت و پانزده دقيقه انجام شود. تجربه ما نشان داد كه با يك بار شارژ كامل دستگاه نيز مي‌توانيد در قالب استفاده معمولي ونه سنگين ، چيزي در حدود يك روز و نيم دستگاه خود را روشن نگه داريد.

Samsung-Galaxy-S7-Battrey

عملكرد باتري S7 در حالت عدم استفاده توسط كاربر (استندباي) نيز مطلوب بوده و با وجود فعال بودن قابليت Always-On از شب تا صبح چيزي در حدود 10 درصد از شارژ گوشي كاسته خواهد شد. بهره‌مندي S7 از اندرويد مارشملو و حالت جديد Doze Mode نيز در ثبت اين نتيجه مطلوب بي‌تاثير نبوده است.

Galaxy-S7-farnet-22

استفاده از حالت ذخيره‌باتري، با محدود كردن عملكرد، هشدارهاي لرزشي و حتي انتقال داده‌هاي اينترنتي در پس‌زمينه مي‌تواند امكان استفاده از باتري را تا چندين ساعت افزايش دهد. علاوه بر اين، حالت ويژه Ultra Power Saving نيز امكان استفاده از گوشي در قالب محدود كردن حداكثري عملكردهاي آن را فراهم خواهد كرد. همان‌طور كه در دستگاه‌هاي پيشين سامسونگ شاهد بوديم، فعال كردن اين قابليت، رابط كاربري سياه و سفيد را در كنار امكان استفاده از عملكردهاي پايه مانند برقراري تماس، ارسال و دريافت پيامك و بهره‌گيري از مرورگر اينترنتي فراهم مي‌كند.

روي هم رفته، گلكسي S7 شاهد تغييرات مثبت در زمينه عملكرد باتري بوده اما همچنان نمي‌توان اين پرچمدار سامسونگ را در رديف بهترين‌هاي موجود در بازار قرار داد و اين موضوع با توجه به ظرفيت باتري اين گوشي چندان دور از ذهن نيست. اگر عمر شارژ براي شما اهميت بالايي دارد شايد بهتر است نگاهي به گلكسي اس 7 اج داشته باشيد.

نرم‌افزار و رابط كاربري گلكسي اس 7 سامسونگ؛ بهينه‌سازي و بهينه‌سازي

رابط كاربري تاچ‌ويز در ادامه روند رو به رشد خود، بازهم سبك‌تر شده و مديريت بهتر به‌منظور شخصي‌سازي نرم‌افزار گوشي را پيش روي كاربر قرار مي‌دهد. اندرويد مارشملو 6.0.1 كه به‌طور پيش‌فرض روي S7 نصب شده در كنار طراحي هوشمندانه آيكون‌ها، شكل و شمايل و بهينه‌سازي ويژه‌اي را براي اين پرچمدار جديد سامسونگ رقم زده است. علاوه بر اين، در قسمت نوار هشدارهاي رابط كاربري تاچ‌ويز نيز حالا تركيب رنگ آبي روي پس‌زمينه سفيد، چشم‌نوازتر شده است.

Galaxy-S7-farnet-16

در اين قسمت مي‌توانيد مجموعه‌اي از تنظيمات سريع را در كنار اسلايدر ويژه تغيير ميزان نور صفحه‌نمايش مشاهده كنيد. كشيدن انگشت روي هوم‌اسكرين (از چپ به راست) نيز پنجره ويژه نمايش خبرهاي جديد را در قالب برنامه Upday باز خواهد كرد.

Galaxy-S7-UI

كاربراني كه معمولا از تعداد برنامه‌هاي زياد استفاده مي‌كنند و طرح نمايش 4×4 آيكون‌ها را دوست ندارند مي‌توانند با نگه‌داشتن انگشت روي يكي از هوم اسكرين‌ها، اين تركيب را به 5×4 يا 5×5 تغيير دهند. اگرچه گزينه 5×5 روي صفحه‌نمايش 5.1 اينچي، فشردگي بيشتر در چيدمان آيكون‌ها را به همراه خواهد داشت اما در مقابل، نمايش تعداد بيشتر برنامه‌ها را به دنبال خواهد داشت.

Samsung-Galaxy-S7-Review-in-Farnet-02

قابليت تقسيم صفحه‌نمايش نيز در گلكسي S7 قابل استفاده بوده و با فشردن كليد مالتي‌تسكينگ در سمت چپ كليد هوم مي‌توانيد آيكون ويژه بهره‌گيري از اين قابليت را در كنار كليد ضربدر بستن برنامه‌ها مشاهده كنيد. مسئله نه‌چندان مطلوب در خصوص استفاده از اين قابليت، محدوديت آن در قالب امكان بهره‌گيري از آن در تعداد خاصي از برنامه‌ها است.

Samsung-Galaxy-S7-UI

البته برنامه‌هاي پركاربردي مانند كروم، جي‌ميل، فيس‌بوك، توييتر و مايكروسافت آفيس سوئيت از اين قابليت پشتيباني مي‌كنند. همچنين مي‌توانيد اكثر برنامه‌ها را با كشيدن انگشت از گوشه بالاي صفحه‌نمايش به سمت پايين در يك پنجره اجرا كنيد و يا با فعال كردن حالت يك‌دستي تمامي صفحه‌نمايش را در يك پنجره در گوشه سمت چپ يا راست گوشي جمع كنيد تا كار كردن با آن به‌وسيله يك‌دست ساده‌تر شود.

Galaxy-S7-farnet-15

صفحه‌كليد S7 نيز به مراتب در مقايسه با گذشته بهبود يافته و شاهد فاصله بهينه‌شده بين حروف و بهبود عملكرد سيستم پيش‌بيني كلمات هستيم. از جمله ديگر قابليت‌هاي جديد در قسمت نرم‌افزاري، اضافه شدن گيم لانچر است كه در واقع پوشه‌اي ويژه را براي جاي دادن بازي‌هاي نصب شده روي گوشي ايجاد مي‌كند. گيم‌ لانچر به‌طور خودكار تمامي عناوين مورد استفاده شما را سازماندهي كرده و امكان ضبط گيم‌پلي عناوين مورد استفاده توسط شما و حتي ذخيره سريع اسكرين‌شات‌هاي بازي را فراهم مي‌كند.

Galaxy-S7-farnet-2

تنظيمات ويژه به‌منظور افزايش مدت زمان ممكن براي استفاده از باتري در هنگامي كه بازي‌هاي مختلف روي گوشي اجرا مي‌شوند از جمله بهينه‌سازي‌هاي ديگر در اين بخش است. در نظر داشته باشيد در صورت صلاحديد كاربر، امكان غيرفعال كردن هر دو قابليت گيم لانچر و نمايش خبري (Upday) به راحتي امكان‌پذير خواهد بود.

Galaxy-S7-farnet-17

سامسونگ همچنان محدوديت‌هايي را در حذف برنامه‌هاي از پيش‌نصب شده روي گوشي درنظر گرفته است تا به عنوان مثال در خصوصي برنامه‌هايي مانند آفيس سوئيت، S-Health يا S-Planner تنها امكان غيرفعال كردن پيش روي كاربر قرارگيرد و حذف اين برنامه‌ها ممكن نباشد. برنامه S Health كه امكان تعامل با سنسور سنجش ضربان قلب را نيز فراهم مي‌كند، در كنار دستيار صوتي ويژه سامسونگ S-Voice، رابط كاربري ايميل، نرم‌افزار ضبط صدا، برنامه مديريت فايل، مرورگر فايل و فروشگاه نرم‌افزاري گلكسي سامسونگ از جمله عناوين از پيش‌ نصب‌شده روي S7 سامسونگ هستند.

 

با فعال‌سازي سيستم ذخيره‌سازي ابري وان‌درايو روي پرچمدار جديد سامسونگ مي‌توانيد از 100 گيگابايت فضاي ذخيره‌سازي رايگان نيز بهره ببريد. امكان بهره‌گيري از تم‌هاي مختلف در جهت شخصي‌سازي هر چه بيشتر ظاهر گوشي نيز از طريق تم‌استور گوشي، همانند آنچه در گلكسي S6 شاهد بوديم ميسر خواهد بود.

به‌منظور بهبود قابليت‌هاي امنيتي نرم‌افزار S7، سامسونگ از قابليت ويژه‌اي به نام Private Mode استفاده كرده كه امكان مخفي كردن عكس‌ها، ويدئوها و صداهاي ضبط شده را با بهره‌گيري از رمزگذاري ويژه برپايه استفاده از پين فراهم كرده است. مرورگر گوشي نيز به حالت مرور مخفي در قالب بهره‌گيري از Secret Mode مجهز شده است. علاوه بر موارد يادشده، بسته‌امنيتي Samsung Knox نيز سد دفاعي محكمي در برابر حملات نفوذگران خواهد بود.

دوربين گلكسي اس 7 سامسونگ؛ كوچك اما بزرگ!

شركت سامسونگ در پرچمدار جديد خود گلكسي S7 از دوربين 12 مگاپيكسلي استفاده كرده كه روي كاغذ در مقايسه با نسخه 16 مگاپيكسلي گلكسي S6 يك پس‌رفت به حساب مي‌آيد اما در استفاده از اين دوربين، مطئناً بهبود عملكرد را مشاهده خواهيد كرد.

Samsung-Galaxy-S7-Review-in-Farnet-08

عملكرد دوربين گوشي در محيط‌هاي با نور كم، يكي از معيارهاي بررسي توانايي‌ دستگاه‌هاي هوشمند در عكس‌برداري است. با مدنظر قراردادن اين نكته، شركت سامسونگ اگرچه تغييري در ابعاد سنسور ايجاد نكرده اما با كاهش تعداد پيكسل‌ها، در واقع ابعاد آن‌ها را به 1.4 ميكرون افزايش داده است. اين راهكار، امكان دريافت نور بيشتر، بهبود عملكرد عكس‌برداري در محيط‌هايي با نور كم و در نهايت ايجاد عكس‌هاي زنده و روشن را به همراه خواهد داشت. وايدشدن بيشتر لنزها و گشودگي بيشتر ديافراگم به f/1.7 نيز امكان پوشش گسترده‌تر از سوژه‌ها و ايجاد تركيب‌هاي زيباتر در قالب عكس‌برداري از مناظر را فراهم خواهد كرد. اين در حالي است كه عملكرد اين گوشي هوشمند در نور كافي محيطي نيز ايده‌آل است.

Samsung-Galaxy-S7-Review-in-Farnet-11

گلكسي S7 و S7 Edge اولين گوشي‌هاي هوشمندي هستند كه از فناوري فوكوس Dual Pixel يعني تكنولوژي كه در ابتدا براي دوربين‌هاي DSLR طراحي شده بود، بهره مي‌برند. اين تكنولوژي، فوكوس خودكار سريع‌تر را براي S7 به همراه خواهد داشت تا ميزان نورپردازي روي سوژه و كيفيت كلي عكس‌هاي گرفته‌شده، به مراتب بهبود يابد. بي‌شك مي‌توان گفت اين فناوري سريع‌ترين فناوري موجود كنوني در ميان گوشي‌هاي هوشمند بازار است.

Samsung-Galaxy-S7-Camera-UI

فشردن دوبار پشت سر هم كليد هوم، برنامه دوربين را سريعا اجرا خواهد كرد و امكان استفاده از كليدهاي تنظيم صدا يا كليد نرم‌افزاري شاتر (روي صفحه‌نمايش) به‌منظور عكس‌برداري نيز وجود دارد. علاوه بر اين، امكان تغيير تنظيمات كليدهاي كاهش و افزايش صدا به‌منظور پياده‌سازي مواردي مانند بزرگنمايي يا آغاز ضبط ويدئويي نيز وجود دارد.

Samsung-Galaxy-S7-Camera-UI-05

اگرچه مجموعه متفاوتي از حالت‌هاي عكس‌برداري و افكت‌هاي متنوع در رابط كاربري دوربين S7 پيش‌بيني شده اما حالت پيش‌فرض خودكار، كيفيت خوبي را پيش روي كاربران قرار خواهد داد. فعال‌سازي قابليت تنظيم خودكار گزينه HDR نيز به مراتب كيفيت عكس‌ها را بهبود خواهد بخشيد. در محيط‌هايي با نور محدود نيز عملكرد دوربين، مثال‌زدني بوده، جزئيات عكس‌ها كاملا مطلوب بود و خبري از تارشدن سوژه نيست.

 

با فعال‌كردن حالت پيشرفته (Pro Mode) نيز امكان اعمال كنترل روي تنظيماتي مانند سرعت شاتر، ميزان سفيدي تركيب تصاوير، كنتراست، نور و ISO فراهم خواهد شد. در قسمت ذخيره‌سازي عكس‌ها نيز مي‌توانيد از گزينه استاندارد JPEG و يا RAW استفاده كنيد. امكان بهره‌گيري از حالت عكس‌برداري پانوراما، فوكوس دستي و انتخابي، فيلم‌برداري تصوير آهسته، عكس‌برداري از غذا و يا هايپرلپس نيز از جمله مواردي هستند كه در قسمت تنظيمات، امكان فعال‌سازي آن‌ها وجود دارد.

 

قابليت‌هاي عكس‌برداري حركتي و پانوراماي حركتي ( Motion Picture و Motion Panorama) نيز گزينه‌هاي جديد موجود در رابط كاربري نرم‌افزاري دوربين پرچمدار سامسونگ هستند. Motion Picture در واقع پاسخي است به قابليت Live Photos كه اپل در دستگاه‌هاي جديد خود آيفون 6S و 6S Plus به كار گرفته است. با اين وجود، در استفاده از اين قابليت روي گلكسي S7 شاهد تار شدن محتويات خروجي، در فاصله زماني ميان برداشت‌هاي مختلف بوديم.

Galaxy-S7-farnet-6

در قسمت جلوي گوشي نيز سامسونگ با بهره‌گيري از دوربين 5 مگاپيكسلي، در مقابل استفاده از دوربين 8 مگاپيكسلي و يا حتي گزينه‌هاي قوي‌تر در پرچمداران رقيب مقاومت كرده است. قابليت Beauty Mode در دوربين جديد پرچمدار سامسونگ، مجددا در دسترس قرارگرفته كه البته بهتر است به‌منظور واقعي شدن هرچه بيشتر خروجي‌ها، آن را غيرفعال كنيد.

Samsung-Galaxy-S7-Camera-UI-06

اگرچه جاي خاي فلش LED در قسمت جلويي S7 احساس مي‌شود اما اين دستگاه هوشمند از امكان روشن شدن صفحه‌نمايش با هدف تامين نور عكس‌هاي سلفي بهره مي‌برد. در ادامه مي‌توانيد برخي تصاوير دوربين گلكسي اس 7 را به صورت كامل و در اندازه اصلي تماشا كنيد.

 

 

مطابق معمول پرچمداران در مطلبي جداگانه به بررسي دوربين گلكسي اس 7 و كيفيت تصاوير آن پرداخته‌ايم كه مي‌توانيد آن را در اين مطلب بخوانيد.

بررسي كامل دوربين گلكسي اس 7 سامسونگ

قيمت گوشي سامسونگ و رقبا؛ گران و چالش‌برانگيز

در حال حاضر (ارديبهشت 1395) بسته به نسخه تك‌سيم يا دو سيم، رنگ و خدمات ارائه شده به همراه اين دستگاه هوشمند، پرچمدار جديد سامسونگ را مي‌توانيد با قيمتي از يك ميليون و 800 هزارتومان تا دو ميليون و 230 هزار تومان خريداري كنيد.

Samsung-Galaxy-S7-Review-in-Farnet-01

از جمله رقيبان اين دستگاه هوشمند مي‌توان به برادر بزرگ‌تر يعني گلكسي S7 Edge، اچ‌تي‌سي 10، آيفون 6S، ال‌جي جي 5 و يا حتي پرچمدار قديمي‌تر اين شركت يعني گلكسي S6 اشاره كرد. گلكسي S7 Edge با بهره‌مندي از ابعاد بزرگ‌تر و صفحه‌نمايش خميده (و البته زيبايي بيشتر در قالب بهره‌گيري از چنين صفحه‌نمايشي) مي‌تواند گزينه‌اي جايگزين البته با قيمت بالاتر براي طرفداران گوشي‌هاي هوشمند سامسونگ به حساب آيد.

Samsung-Galaxy-S7-vs-Apple-iPhone-6S

آيفون 6S، جديدترين پرچمدار اپل هم بار ديگر رقيب پرچمدار توليدي سامسونگ شده تا در قالب بهره‌مندي از صفحه‌نمايش كوچك‌تر 4.7 اينچي، سيستم‌عامل پرطرفدار iOS9 و عملكرد مطلوب سخت‌افزاري و نرم‌افزاري خود، S7 را به چالش بكشد.قيمت گوشي سامسونگ

جي 5، پرچمدار جديد ديگر شركتِ فعال كره‌اي بازار گوشي‌هاي هوشمند يعني ال‌جي نيز با بهره‌مندي از طراحي ماژولار، صفحه‌نمايش 5.3 اينچي، دوربين 16 مگاپيكسلي دوگانه نيز مي‌تواند در كنار پرچمدار پيشين سامسونگ، گلكسي S6 كه حالا پس از مدت‌ها حضور در بازار با افت قيمت هم روبرو شده از ديگر گزينه‌هاي محبوب خريداران به حساب آيد. با جي 5 ميتوانيد تصاوير وايد ثبت كنيد، باتري را به راحتي تعويض كنيد و با استفاده از ماژول‌ها از كيفيت صداي خروجي هدفون بالاتري استفاده كرده و راحت‌تر هم عكاسي و فيلمبرداري كنيد.

اچ‌تي‌سي 10 نيز به عنوان جديدترين رقيب گلكسي اس 7 از بدنه تمام فلزي بهره مي‌برد كه علاوه بر زيبايي در برابر اثر انگشت نيز مقاوم است. طبق بررسي وب‌سايت‌هاي معتبر دوربين اين گوشي نيز چيزي از دوربين پرچم‌دار سامسونگ كم ندارد و كيفيت بالاتر صداي خروجي (چه از هدفون و چه بلندگوها)، رابط كاربري نزديك‌تر به اندرويد خام و لرزش‌گير اپتيكال براي دوربين سلفي از جمله مزاياي اين پرچم‌دار تايواني هستند. در مقابل گلكسي اس 7 از استاندارد مقاومت دربرابر آب‌وگردوغبار بهره مي‌برد، فوكوس خودكار سريع‌تري دارد، امكانات نرم‌افزاري بيشتري ارائه مي‌دهد و همين حالا هم در بازار موجود است!

حرف آخر

آنچه مسلم است، شركت سامسونگ در فرايند طراحي و توليد S7، بيشتر از آنكه روي بهره‌گيري از نوآوري‌هاي جديد تمركز داشته باشد، بهبود قابليت‌هاي گوشي (به‌ويژه در مقايسه با پرچمدار پيشين خود) را مدنظر داشته است. اين امر در قسمت طراحي و در قالب پياده‌سازي‌ لبه‌هاي خميده در قاب پشتي و افزودن قابليت مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار نمود پيدا كرده است.

Galaxy-S7-farnet-1

عملكرد بهينه دوربين، صفحه‌نمايش با كيفيت، عملكرد بي‌نقص و بهبود بيش از پيش رابط كاربري نيز از جمله نكات مثبتي هستند كه در استفاده از S7 بيش از ساير موارد توجه ما را به خود جلب كرد. سامسونگ سعي كرده تا مهم‌ترين معايب گلكسي اس 6 مانند عمر شارژ كم، نبود مقاومت دربرابر آب و همچنين نبود درگاه كارت حافظه را در گلكسي اس 7 جبران كند. در مقابل، قيمت نسبتا بالاي اين محصول (به عنوان مثال در مقايسه با پرچمداران برندهاي چيني)، ادامه استعداد لكه‌پذيري قاب گوشي، عملكرد پائين‌تر از ايده‌آل باتري و همچنين محدود بودن فضاي ذخيره‌سازي داخلي به 32 گيگابايت را مي‌توان در رديف ضعف‌هاي اين گوشي هوشمند قرارداد.

مطمئنا باز هم انتخاب نهايي براي خريد اين گوشي را خود شما بايد بگيريد و مطمئنا با خواندن تمام مطالبي كه تاكنون در مورد دلايل انتخاب يا عدم انتخاب اين گوشي هوشمند در فارنت نوشته‌ايم انتخاب آسان‌تري خواهيد داشت.

قيمت گوشي سامسونگ

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.