مرگبار ترين قله هاي جهان

۷۷ بازديد

عاشقان رشته كوهنوردي، مرگبارترين قله هاي جهان را بشناسيد.

براي مشاهده كامل خبر ادامه مطلب را كليك كنيد...

 در سرتاسر جهان، علاقمندان به رشته كوه نوردي بسيار زيار است. شايد تا به حال براي شما يا دوستانتان پيش آمده باشد كه بخواهيد يرويد به بلندترين مكان روي زمين، تا زمين را از زير پايتان تماشا كنيد؛ پس با ما همراه باشيد با هغرفي 6 قله ي خطرناك جهان كه ارتفاعشان به بيش از 8000 متر مي ريد.

1- قله آناپورنا:

مجموعه‌اي از قله‌ها در رشته هيماليا است. ارتفاع بلندترين آنها به ۸۰۹۱ متر مي رسد. اين قله كه در مذهب هندو به "خدايگان حاصلخيزي و زراعت" منسوب است، بخشي از منطقه ي حفاظت شده با وسعت ۷۶۲۹ كيلومتر مربع در كشور نپال مي باشد. با توجه به ميزان تلفات كوهنوردان صعود كننده به اين قله كه حدود ۴۰ درصد مي باشد، برخي اين كوه را مرگبارترين كوهستان بر مي شمارند.

مرگبارترين قله‌‌ هاي جهان

مرگبارترين قله‌‌ هاي جهان

2- قله كي2:

كِي۲ نام دومين قله بلند روي زمين پس از اورست است. اين قله در منطقهٔ قره قروم رشته كوه‌هاي هيماليا بين مرز پاكستان و چين قرار گرفته‌است. اين قله ۸٬۶۱۱ متر از سطح دريا ارتفاع دارد. 

قله كي2، داراي فني‌ترين مسير صعود در جهان است. تعداد كوهنورداني كه در راه رسيدن به قله كشته شده‌اند، يك چهارم تعداد كساني است كه صعود موفق داشته‌اند.

در ۱۸۵۶ براي نخستين بار تي جي مونتگومري كه يك نقشه‌بردار بود اين كوه را از فاصله حدود ۲۰۰ كيلومتري مشاهده نمود. 

مرگبارترين قله‌‌ هاي جهان

مرگبارترين قله‌‌ هاي جهان

3- قله برود پيك:

برود پيك، دوازدهمين قله بلند در دنيا، با ارتفاع ۸۰۵۱ متر در رشته‌كوه قراقروم و در شمال شرقي پاكستان واقع شده‌است. 

اين قله در امتداد غربي يخچال بالتارو و در بين دو قله k۲ و گاشربروم IV قرار دارد. از روي ارتفاعات اين قله نماي زيبايي از قله K۲ به آساني قابل مشاهده‌است. 

برودپيك داراي سه قله مجزا مي‌باشد قله اصلي ۸۰۵۱ متر، قله مركزي ۸۰۱۶ متر و قله شمالي ۷۵۵۰ متر. فقط ۸ كيلومتر با قلهٔ مشهور K۲ فاصله دارد. 

اين قله به عنوان يكي از قلل هشت هزار متري آسان شناخته شده‌است هر چند كه از لحاظ فني سخت نمي‌باشد اما به هر حال نمي‌توان آن را به راحتي پشت سر گذاشت چرا كه مسير آن، از ميان قلمروي بهمن‌هاي دائمي مي‌باشد.

مرگبارترين قله‌‌ هاي جهان

4- قله شيشاپانگما:

شيشاپانگما با ۸۰۱۳ متر ارتفاع بعنوان چهاردهمين كوه ۸۰۰۰ متري و تنها ۸۰۰۰ متري مستقل در تبت شناخته مي شود، كه به طور كامل در داخل خاك كشور چين قرار دارد، اما به طرز عجيبي نزديك ترين ۸۰۰۰ متري به كاتماندو، پايتخت نپال است و تنها ۸۰۰۰ متري است كه از اين شهر ديده مي شود. 

در زبان تبتي به معناي "قله اي بر فراز دشتهاي پوشيده از چمن" است. 

مرگبارترين قله‌‌ هاي جهان

5- قله اورست:

كوه اورست با نام نپالي ساگارماتا به معني سر آسمان و نام تبتي كومولانگما بلندترين كوه كره زمين است. 

ارتفاع اين قله از سطح دريا معادل ۸٬۸۴۸ متر است. اين كوه در رشته كوه‌هاي هيماليا در مرز منطقه ساگارماتاي نپال و تبت در كشور چين قرار گرفته‌است.

مرگبارترين قله‌‌ هاي جهان

6- كانگچنجونگا:

كنچنجونگاسومين قله بلند جهان است و به همراه چهار قلهٔ ديگر مجاور خود، شامل ۵ قله مي‌باشد كه همگي آنها بالاي ۸۴۵۰ متر هستند. اين كوه كاملاً از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب با رشته كوههاي عظيم احاطه شده است. 

ارتفاع اين قله به ۸۵۸۶ متر مي‌رسد. اين كوه شرقي ترين ۸۰۰۰ متري جهان به شمار مي‌رود.

از سال ۱۸۳۸ تا ۱۸۴۹ باورها بر اين بود كه كانچن چونگا رفيعترين كوه جهان است، اما مساحي‌هاي اورست بر اين فرضيه خط بطلان كشيد.
 
مرگبارترين قله‌‌ هاي جهان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.