امكاناتي كه هر شركتي بايد براي كارمندانش فراهم كند

۲۸ بازديد

هر كسي پاداش را دوست دارد. بخشي از يك گروه خاص بودن و دريافت منافع كوچكي كه از آن به دست مي آيد ما را تحريك مي كند. 

هر كسي پاداش را دوست دارد. بخشي از يك گروه خاص بودن و دريافت منافع كوچكي كه از آن به دست مي آيد ما را تحريك مي كند. شايد به همين دليل است كه شماره تلفن خود را به ديگران مي دهيم يا از كارت عضويت خود در هر معامله اي كه انجام مي دهيم، اسكن مي گيريم.
مجله پنجره خلاقيت - ترجمه افسانه محمودي يزداني: هر كسي پاداش را دوست دارد. بخشي از يك گروه خاص بودن و دريافت منافع كوچكي كه از آن به دست مي آيد ما را تحريك مي كند. شايد به همين دليل است كه شماره تلفن خود را به ديگران مي دهيم يا از كارت عضويت خود در هر معامله اي كه انجام مي دهيم، اسكن مي گيريم.

امكانات، بخشي از استراتژي شركت ها شده اند. برخي شركت ها ناهار رايگان مي دهند؛ برخي كارمندان را با پايم هاي شركت مسرور مي كنند؛ برخي ديگر روزهاي كاري را با ميز پينگ پنگ يا زمين واليبال زنده مي كنند. من عاشق ايده مزاياي محل كار هستم.
 
آنها قصد مديريت براي چيزي بيشتر از يك رييس بودن را نشان مي دهند و فرق ميان يك سازمان و يك بسته را نشان مي دهند. من بار قهوه را مثل هر كس ديگري دوست دارم اما اين را هم مي دانم كه استعدادهاي برتر زير كف لاته به دنبال فرهنگ كارمندمحور هستند كه به معناي واقعي موجب رضايت آنها مي شود. بعضي امكانات خاص بايد در هر شركتي استاندارد باشند. در اينجا پنج مورد هست كه تمام سازمان ها به منظور نشان دادن ارزش قائل شدن براي كارمندانشان بايد اين امكانات را ارائه دهند.

پنج پاداش كارمندان كه بايد در هر شركتي استاندارد باشد
 
1- كارآفرينان مراقب

تعجبي ندارد كه كارآفرينان ماهر و دلسوز در بالاي فهرست من قرار دارند چون همه چيز از رهبري و مديريت كارآفرينانه اوج مي گيرد و نزول مي يابد. ده ها سال وقت صرف تدريس مزاياي كارآفرينان متعهد و موثر به سازمان ها كردم، اما بسياري از آنها هنوز هم اين نكته را ناديده مي گيرند.

كارآفرينان مراقب اين عادت ها را دارند:

آنها افراد خود را تك به تك مي شناسند.

آنها كارمندان و كارگران كارآمد را شناسايي مي كنند و پاداش مي دهند.

آنها به اعضاي گروه قدرت مي دهند تا كار خود را انجام دهند.

آنها افراد را در موقعيتي قرار مي دهند كه پيشرفت كنند.
آنها تشويق مي كنند.

آنها ذهنيتي وافر دارند كه خود را با بخشندگي نشان مي دهد.

افراد بااستعداد اگر رهبر كسب و كار نباشد، پرسه نمي زنند. اين گفته قديمي حقيقت دارد: مردم مديران را ترك مي كنند، نه شركت ها را. اگر براي بناي سازماني برتر جدي هستيد، بايد با رهبري و كسب و كار آغاز كنيد- و آن هم با شما آغاز مي شود.
 
پنج پاداش كارمندان كه بايد در هر شركتي استاندارد باشد
 
2- كار چشمگير

دومين امكاناتي كه مهم است، موقعيتي براي انجام كاري است كه اهميت بيشتري دارد. اگرچه حفظ دنيا ماموريت همه سازمان ها نيست، اما هر يك بايد نگاهي به چيزي وراي پول درآوردن و انجام كارها داشته باشند.

وقتي تصويري بزرگ ارائه مي دهيد، بايد جزيياتي را كه در آن شركت دارند هم شرح دهيد و اگر نمي توانيد توضيح دهيد كه چرا و چگونه آن موقعيت اهميت دارد، در اين صورت بايد به سراغ چارت سازماني و شرح وظايف برويد. به خاطر دارم كه چند سال پيش دولت طي تقسيم بودجه، كار بزرگي در رابطه با تعديل كارمندان غيرضروري انجام داد. با خودم فكر كردم، اگر آنها غيرضروري هستند، پس چرا كار دارند؟ هر گسي بايد بداند بخش مهمي از يك كل بزرگ تر است.

به علاوه، شما بايد روي قرار دادن افراد درست در شغل مناسب و درست كار كنيد. من اين را «نقطه شيرين» مي نامم كه در آن استعداد و علايق شخص، نياز سازمان را برآورده مي كند. وقتي افراد در كاري كه انجام مي دهند برتري مي يابند، كار برايشان معناي بيشتري مي يابد.
 
اين فرآيند با كارمندان درون سازمان آغاز مي شود كه هدف شخصي شان با هدف سازمان همراستاست. اگر در گروه خود افرادي را داريد كه ارزش هاي مشترك ندارند، هميشه با مشكل مواجه خواهيد بود- كارمندان ناراضي (و مديريت تلاش مي كند تا با آنها همراستا شود) تغييرات بسيار و كاري كمتر از حد معمول از طرف افرادي كه دل به كار نمي دهند.

3- جبران مناسب

اين بارزترين راهي استكه نشان مي دهد سازمان ها مراقب افراد خود هستند. هر سازماني كه در حقوق خساست به خرج بدهد، براي جذب و نگه داشتم افرادي با استعداد بالا در مشقت خواهد بود. در بسياري از سازمان ها، بالاترين سطوح، اندوخته گنج دارند. به طور حتم مديران اجرايي بايد دريافتي خوب داشته باشند، اما هيچ شركتي تنها رييس ندارد. شما بايد ثروت را تقسيم كنيد. به عنوان يك رهبر كسب و كار، بايد مقداري از سهم خود را فداي افراد خود كنيد كه راهي طولاني براي اثبات وفاداري خود طي كرده اند.

حقوق تنها راه جبران نيست. بهترين مزايايي كه مي توانيد ارائه دهيد را فراهم كنيد: بيمه درماني يا پوششي سخاوتمندانه، سرمايه گذاري بازنشستگي كه كارمندانتان را حفظ مي كند، برنامه هاي ادامه تحصيل كه باعث پيشرفت اعضاي گروه يا فرندانشان مي شود، و... هر وقت امكان داشت، برنامه هاي ويژه يا كار در منزل پيشنهاد دهيد. اين يك كار هوشمندانه است كه نياز افراد خود را ارزيابي كنيد و گزينه هاي جذابي براي انجام كار به آنها پيشنهاد دهيد.
 
پنج پاداش كارمندان كه بايد در هر شركتي استاندارد باشد
 
4- محيط رشد

از ميان تمام امكاناتي كه يك سازمان مي تواند ارائه دهد، اين مورد هماني است كه من بسيار دوستش دارم. من به تمام كارمنداني كه براي كار به شركت هاي من مي آيند مي گويم كه به محيط رشدي وارد شده اند و من از آنها انتظار دارم به مرور زمان مهارت هاي خود را توسعه دهند. حتي دو بار در ماه جلسه اي با هدف خاص تقويت رشد داريم.

در اين فرآيند، كار مسئوليتي دارند. ما بايد راه هايي براي رشد ارائه دهيم؛ اگر مي خواهيم آن افراد رشد كنند اما از تلاش هاي آنان براي اين كار پشتيباني نكنيم، همه را نااميد و خسته خواهيم كرد. در اينجا حوزه ها و راه هايي براي تامين پتانسيل رشد آورده شده اند:

  • پيشرفت درون شركت.
  • ادامه تحصيل، به صورت رسمي يا مخصوص كار.
  • تشويق براي بسط خود وراي انتظارات.
  • چالش هاي جديدي كه محرك رشد هستند.

اين امكان در كل شركت جذب مي شود. نه تنها كارمندانتان سرمايه گذاري در آن را مورد قدرداني قرار مي دهند، بلكه سازمان هم از كارمندان راضي تر و هوشمندتر سود مي برد. بازي برنده- برنده است.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.