چطور مقاله خوب بنويسيم

۳۵ بازديد

ساعت 24-وقتي داريد براي وبلاگ و يا وب سايت خود محتوا توليد مي كند، بايد دو نكته كليدي را در نظر داشته باشيد: اول، چطور محتواي با كيفيتي توليد كنيد كه مجذوب كننده و سرگرم كننده باشد و در نهايت بتواند امتياز كسب كند؛ و دوم اينكه چطور اين محتوا را در دسترس طيف گسترده اي از مخاطب ها قرار دهيد.

 

 

از آنجايي كه اكثريت ترافيك وب از طريق موتور هاي جستجو مي آيند، توليد محتوا يي كه براي ديده شدن در نتايج جستجو  بهينه سازي شده است، يكي از بهترين راه هايي است كه نام خود را در جهان پرآوازه كنيد. اگرچه بازاريابي سنتي اين دو مورد را دو موضوع مجزا از هم در نظر مي گيرد، اما هر دو مورد بخشي از استراتژي هستند كه باعث مي شوند بهينه سازي سايت در وهله اول فاكتوري باشد براي توليد محتوايي است. گرچه اين دو مورد – محتواي با كيفيت و امكان بيشتر براي ديده شدن در نتايج جستجو – ممكن است خيلي مشابه به هم نباشند ولي در نظر گرفتن هر دو آنها به عنوان يك هدف جامع براي موفقيت بازاريابي تان بسيار حياتي است. بله محتواي شما بايد خوب نوشته شده باشد، پويا باشد و پر باشد از اطلاعات مفيد براي مخاطب تان، ولي اگر در گوشه اي از وب سايت تان افتاده باشد و خاك بخورد، هيچ يك از اين موارد به درد نخواهد خورد. رتبه بندي سئوي بالا مي تواند محتواي شما را از گمنامي در بياورد و كاري كند كه خوانده شود. مخاطب هاي امروزي اما خيلي تيز هوش هستند و نمي توانيد صرفا از كلمات كليدي به عنوان چاشني براي مقاله هايتان استفاده كنيد، چون فقط باعث مي شود مخاطب خسته و دل زده شود.

چه عواملي باعث مي شوند يك مقاله، خوب باشد؟

 

گرچه مهارت عالي نوشتن را نمي توان آموزش ديد، ولي خوب نوشتن را قطعا مي توان ياد گرفت. به عنوان يك بازار ياب، شما بايد داستان سرايي كنيد، يعني داستان برند خود را از طرق مختلف به مخاطب منتقل كنيد. حالا بايد اين مهارت را بر روي صفحه اعمال كنيد.

در اينجا چند تمرين خوب براي نوشتن مقاله هاي تاثير گذار و فريبنده مي آوريم :

 

     از مثال هاي ملموس و دقيق استفاده كنيد:

هيچ چيز به اندازه مثال هاي محكم و مرتبط، نمي تواند به نوشته قدرت دهد. زماني كه داريد دربارۀ موفقيت يك محصول صحبت مي كنيد يا مي خواهيد داستاني از يكي از مشتري هايتان تعريف كنيد، از آوردن مثال در مورد مسائل تئوري و مطالعات موردي پرهيز كنيد. از خبر هاي روز و فرهنگ عامه استفاده كنيد تا با خواننده خود ارتباط برقرار كنيد. اين داستان هاي ملموس بيشتر تر از آمار و ارقام مي تواند آنها را مجاب به ماندن كند.

     خود را پنهان نكنيد :

يكي از بهترين كارهايي كه مي توانيد براي برندتان انجام دهيد، اين است كه به آن يك جنبه منحصر به فرد دهيد. از با نمك بودن (البته اگر با نمك هستيد)، دمدمي بودن و حتي تا حدي عجيب و غريب بودن نترسيد. براي اين منظور مي توانيد متني كه نوشتيد را با صداي بلند بخوانيد تا ببينيد شبيه به خودتان هست يا نه. حنبه اصيل و واقعي خودتان يكي از بزرگ ترين دارايي هاي شماست. درست است كه بايد به استاندارد هاي حرفه اي مربوط به صنعت خودتان وفادار بمانيد، ولي هر چه بيشتر شبيه به آدم هاي معمولي باشيد افراد بيشتري طالب ارتباط برقرار كردن با شما خواهند بود – به اين صورت كه تمايل بيشتري براي منتشر كردن دوباره مطلب شما ، نوشتن نظر و در نهايت هم خريداري محصولات شما خواهند داشت.

 

     مخاطب هاي خود را بشناسيد :

وبلاگ شما، دفترچه خاطرات شما نيست. زباني را انتخاب كنيد كه مناسب مخاطب مورد نظرتان است. اگر مخاطبين تان طيف گسترده اي از همه نوع قشر هستند، از اصطلاحات خاص يك حرفه استفاده نكنيد. پاراگراف ها را كوتاه و دقيق بنويسيد، و بخش هايي كه درك شان مشكل است را به صورت مفاهيم قابل فهم درآوريد. از مثال هايي كه باعث مي شود موضوع روشن تر شود استفاده كنيد و لينك آنها را در مقاله بياوريد. و در نهايت خودتان، خودتان را نقد كنيد: باز بيني، باز بيني و باز هم باز بيني. دور ايده هايي كه وسوسه انگيز هستند را خط بكشيد و مابقي را حذف كنيد. هر چه بيشتر بر روي كارتان تمركز كنيد، مخاطب ها، مطالب شما را مفيد تر ارزيابي مي كنند.

نوشتن به منظور بهينه سازي

 

اكنون كه اين نكات را مي دانيد، هنر نوشتن يك مقاله خوب راحت تر خواهد بود. مورد ديگري كه بايد به آن توجه كنيد اين است كه بايد محتواي خود را در معرض ديد قرار دهيد. بهينه سازي محتوا براي موتور هاي جستجو، در كنارانتشار مطالب , رسانه هاي اجتماعي، راه مطمئني است براي اينكه كار خود را در معرض ديد مخاطب قرار دهيد. اگر محتواي خود را طوري بهينه سازي كنيد كه اغلب در فهرست پيشنهاد هاي نتايج جستجو قرار بگيرند، هم مي توانيد مطمئن شويد كه برندتان ديده مي شود، و هم اينكه قابل اعتماد بودن آن را افزايش مي دهيد.

راه هايي براي توليد محتوا ي خوب و مناسب سئو:

 

     مطالب ارگانيك انتخاب كنيد :  

استفاده از كلمات كليدي قابل مشاهده و محبوب سئو سايت در مقاله هايتان، يكي از بهترين راه ها براي ارتقاي رتبه سايت است. نكته مهم: اين كلماتي كليدي بايد طوري تركيب و استفاده شوند كه ارگانيك و مرتبط با موضوع باشند. نبايد از ديد خواننده نا مرتبط به نظر برسند. خواننده ها، به ويژه آنهايي كه وقت زيادي در دنياي ديجيتال صرف مي كنند، دقت فوق العاده زيادي دارند؛  نمي توانيد كار خود را مملو از كلمات كليدي كنيد و اميدوار باشيد بيشتر ديده شود.

     تعيين مكان كلمات كليدي :

با قرار دادن كلمات كليدي در عنوان ها مقاله خود را بهينه سازي كنيد. گروهي از كلمات كليدي را رديف كنيد و آنهايي كه بيشتر جستجو شده اند را استفاده كنيد. فراموش نكنيد كه مهم ترين كلمات كليدي خود را در عنوان استفاده كنيد.

     از تصاوير استفاده كنيد :

تصاويري كه تگ alt دارند را در صفحه خود قرار دهيد تا در جستجوي تصاوير هم نشان داده شويد. تصاوير هم مي توانند متون را به شيوه اي پويا تفكيك كنند. نقش محتواهاي تصوير محور روز به روز در تكنيك هاي بازار يابي ديجيتال پر رنگ تر مي شود

با دانستن اين نكات، مي توانيد خيلي سريع تر رتبه بندي سئو ي بالاتري بگيريد؛ و در عين حال به عنوان كسي كه محتوا هاي با  كيفيتي توليد مي كند شناخته خواهيد شد. كه اين يعني پيروزي مسلم براي برندتان!

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.