در فصل پاييز از اين خوراك ها استفاده كنيد

۱۸ بازديد

رضا اصغري روانشناس در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: مصرف مواد غذايي با طعم هاي مختلف بر روح، روان و دستگاه گوارشي انسان تاثير بسزايي دارد.

رضا اصغري روانشناس در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: مصرف مواد غذايي با طعم هاي مختلف بر روح، روان و دستگاه گوارشي انسان تاثير بسزايي دارد.
 اين روانشناس به مصرف غذاهاي تند اشاره كرد و اظهار داشت: انسان هايي كه از غذاي ادويه‌دار و تند همانند فلفل، سير و پياز استفاده مي كنند، از سلول هاي مغزي و آرامش اعصاب بر خوردارند و مصرف اين مواد غذايي باعث كاهش وزن و بيماري هايي مانند آلزايمر، فلبي، عروقي، سرطان، درد مفاصل و چربي در افراد مي شود.
وي با بيان اينكه فلفل يك ماده غذايي تند است، ابراز داشت: بعضي افراد به دليل علاقه زياد به فلفل هنگام مصرف، به عنوان يك مواد غذايي مناسب نگاه مي كنند و به دليل اينكه فلفل خاصييت هايي مانند ميكروب كشي، جلوگيري از فاسد شدن و سرشاز از ويتامين c را است، مصرف آن باعث افزايش ايمني بدن نسبت به بروز باكتري ها و ميكروب ها مي شود.
وي درباره تاثير مواد غذايي بر شخصيت افراد اظهار داشت: علاقه به مصرف مواد غذايي تند، شور، تلخ و شيرين به نوع شخصيت انسان ها بستگي دارد.
اين روانشناس درباره شخصيت اين افراد اذعان داشت: افرادي كه غذاهاي تند مصرف مي كنند هميشه حس ماجراجويي دارند و علاقه زيادي به وسايل هيجان آور همچون ترن هوايي شهربازي ها دارند.
وي به افراد بلغمي مزاج اشاره كرد و گفت: اين افراد اگر براي ايجاد اعتدال در غلبه بلغم در بدنشان اقدامي نكنند دچار تنهايي، بي تحركي و روحيه اي كسل كننده و حافظه ضعيف مي شوند كه البته خصوصياتي مانند صبوري، مديريت كردن امور، تيزبين و نكته سنجي از خصوصيات مثبت افراد بلغمي مزاج است كه اين افراد نيز از غذاهاي تند استفاده مي كنند.
اصغري به مصرف اين مواد غذايي در فصل پاييز و زمستان اشاره كرد و افزود: باتوجه به هواي سرد اين فصول، به دليل افزايش سوخت و ساز بدن، استفاده از غذاهاي تند باعث تعريق زياد و باز شدن ريه ها مي گردد و از بروز سرماخوردگي و ايجاد سرفه در افراد جلوگيري مي كند.
وي بيان كرد: خوردن غذاهاي تند سريعترين راه بدن براي كنار آمدن با حرارت بالاي بدن است، به همين دليل مردم كشورهاي گرمسيري غذاهايي يا اين طعم را مصرف مي كنند. 
اين روانشناس با اشاره به افراد عصبي اظهار كرد: افراد عصبي ارزشي براي خود قائل نيستند و هميشه غذاها را بسيار سريع و تند مي‌خورند و افرادي نيز به تنهايي غذا خوردن تمايل دارند، اين افراد به دليل توجه زياد به جرئيات مسائل در معرض خطر آسيب‌ هاي روحي و رواني هستند.
اصغري افزود: اهميت به بخش هاي مختلف مواد غذايي در بشقاب و تركيبات مختلف آن از ويژگي هاي افراد با دقت بالااست و اين گروه  از روحيه مسئوليت‌پذيري و انجام وظيفه برخوردار هستند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.