6 كاري كه افراد فعال هر روز انجام ميدهند

۱۳ بازديد

 در مشاغل گوناگون، افرادي پويا و خلاق حضور دارند كه مورد تحسين همه هستند و پويايي اين افراد هر روز بهتر و بيشتر از روز قبل مي‌شود

 

: در مشاغل گوناگون، افرادي پويا و خلاق حضور دارند كه مورد تحسين همه هستند و پويايي اين افراد هر روز بهتر و بيشتر از روز قبل مي‌شود. اكثر كساني كه با اين افراد برخورد دارند به حالشان غبطه مي‌خورند و دنبال روش‌هايي مي‌گردند تا مانند آن‌ها شوند. اولين كاري كه به ذهن چنين افرادي مي‌رسد، اين است كه صبح را زودتر از روز قبل شروع كنند.
 
باوجود تمام سختي‌هايي كه انجام اين كار دارد، آن‌ها بالاخره دست از سر رخت خوابشان برمي‌دارند اما در طول روز كسل مي‌شوند. انرژي زياد تنها از نسيم دل‌انگيز صبحگاه به دست نمي‌آيد. در ادامه ۶ فعاليتي را پيشنهاد مي‌كنيم كه انرژي فراواني براي پويايي و خلاقيت در كارها به شما مي‌دهد.

1.صبحانه كامل و سالم بخوريد

اين‌كه مي‌گويند: صبحانه‌تان را به‌تنهايي ميل كنيد، درست است اما بهتر است بگوييم: صبحانه‌ سالم و كامل را به‌تنهايي ميل كنيد! صبحانه يكي از مهم‌ترين وعده‌هاي غذايي است كه اكثر افراد آن را ناديده مي‌گيرند. اين وعده‌ي غذايي در تأمين انرژي جسمي و روحي شما نقش مهمي ايفا مي‌كند.
 
 6 اقدامي كه افراد فعال هر روز انجام مي‌دهند
 
باوجود اينكه محدوديتي در انتخاب نوع صبحانه وجود ندارد و هر كس مي‌تواند مواد غذايي با كالري بالا مصرف كند اما اين را هم در نظر بگيريد كالري كه شيريني و كيك و شكلات به شما مي‌دهند سريع‌تر از آنچه فكر مي‌كنيد توسط بدن شما مصرف مي‌شوند و به پايان مي‌رسند. اگر مي‌خواهيد صبحانه انرژي تقريبا پايداري را به شما دهد، مواد غذايي را انتخاب كنيد كه بيشترين ميزان ويتامين و مواد معدني را دارند.

2. ورزش كنيد

همه‌ ما خيلي خوب مي‌دانيم كه ورزش مزاياي زيادي دارد اما نمي‌دانيم بهترين زمان براي اين كار صبح است. چند دقيقه نرمش در صبحگاه، نه‌تنها خوابي كه هنوز در بدنتان هست را از بين مي‌برد، بلكه اكسيژن را به مغزتان مي‌رساند و باعث مي‌شود شما در طول روز احساس بهتري داشته باشيد. اگر هم معتقديد نرمش صبحگاهي رغبت‌انگيز نيست، مي‌توانيد با دوچرخه به محل كارتان برويد يا با فردي ديگر ورزش كنيد.
 
6 اقدامي كه افراد فعال هر روز انجام مي‌دهند
 
3. مشكلات شخصي‌تان را در خانه جا بگذاريد

حواس‌پرتي ازجمله مشكلاتي است كه بيشتر شاغلان از آن مي‌رنجند. حواس‌پرتي به دلايل گوناگوني ايجاد مي‌شود كه مهم‌ترين آن مشكلات شخصي است و گاهي باعث مي‌شود فرد شغل خود را از دست بدهد؛ به همين دليل عده‌اي درصدد حل مشكل برمي‌آيند. عواملي كه باعث حواس‌پرتي‌تان مي‌شوند را بشناسيد و ورود آن‌ها را به محدوده‌ افكارتان ممنوع كنيد. اگر وظيفه‌اي را كه به شما سپرده مي‌شود همان لحظه انجام دهيد، تمركزتان روي كار افزايش مي‌يابد. بدانيد كه مشكلات شخصي متعلق به خانه و مشكلات كار متعلق به محل كار هستند.

4. بينديشيد

همان‌طور كه ورزش خستگي را از جسم‌تان دور مي‌كند، مديتيشن يا تمركز و تفكر عميق هم روحتان را از حالت آشفتگي خارج مي‌كند. اين كار سلامت روحي و حتي جسمي شما را تأمين مي‌كند و باعث مي‌شود براي شروع كار، جلسه، سخنراني و هر آنچه از آن بيم داشتيد، آمادگي لازم را پيدا كنيد. براي اين كار تنها ۱۵ دقيقه وقت بگذاريد و در اين زمان، به خودتان انرژي مثبت دهيد.

5. براي هرروز اهدافي داشته باشيد

علاوه بر هدفي كه هرروز براي شما تنظيم مي‌شود، اهداف ديگري كه خودتان تنظيم كرده‌ايد، پويايي خاصي را در شما ايجاد مي‌كند. فهرستي از اهداف روزانه‌تان تهيه كنيد. اين كار مهارت برنامه‌ريزي را در شما تقويت مي‌كند و به شما مي‌فهماند براي هر كار چه مقدار زمان لازم است. اهدافتان را اولويت‌بندي كنيد تا بتوانيد هوشمندانه كاركنيد. اين كار را در هنگام صبح، پيش از ورود به محل كارتان انجام دهيد، چراكه محل كار روحيه‌ پرشور و حالي را كه از نسيم صبحگاهي ناشي مي‌شود را از بين مي‌برد و مانع از تمركز مي‌شود.
 
6 اقدامي كه افراد فعال هر روز انجام مي‌دهند
 
6. تا مي‌توانيد از تلويزيون، لپ‌تاپ و به‌خصوص اينترنت دوري‌ كنيد

اگر ازجمله افرادي هستيد كه براي مدت طولاني در اينترنت سير مي‌كنند و يا پتانسيل تماشاي چند فيلم را دارند، پيشنهاد مي‌كنيم كمي هم به فكر چشمان و مغزتان باشيد و براي چندساعتي هم طبق ميل آن‌ها رفتار كنيد. شما مي‌توانيد به‌جاي گوش دادن به موسيقي‌هاي تكراري، محو آواز بي‌همتاي طبيعت شويد، به‌جاي اينكه در اينترنت سير كنيد، كمي در پارك قدم بزنيد و به‌جاي اينكه فيلم ببينيد، به ديدن اقوام و دوستان‌تان برويد و فيلمي زنده و هميشگي با آن‌ها در ذهن‌تان بسازيد. شايد در ابتدا اين كارها را بيهوده فرض كنيد اما اگر تنها يك‌بار يكي از اين كارها را انجام دهيد، خواهيد ديد كه تمام عمر اشتباه مي‌كرديد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.