سه شنبه ۱۲ مرداد ۹۵ | ۱۲:۴۸ ۳۴ بازديد
خاقاني در شعري مي گويد «خرد شاخي كه شد درخت بزرگ در بزرگيش سرسري منگر.» همين شعر را تعميم بدهيد به اينستاگرام. جمله بعدي را با صداي جذاب بهرام رادان در تيزر فيلم باركد بخوانيد: «پشت هر آدمي يه داستاني هست و پشت هر داستاني هي آدم.
براي مشاهده كل خبر روي ادامه مطلب كليك كنيد
خاقاني در شعري مي گويد «خرد شاخي كه شد درخت بزرگ در بزرگيش سرسري منگر.» همين شعر را تعميم بدهيد به اينستاگرام. جمله بعدي را با صداي جذاب بهرام رادان در تيزر فيلم باركد بخوانيد: «پشت هر آدمي يه داستاني هست و پشت هر داستاني هي آدم.
بهتره قبل از هر قضاوتي يه كم صبر داشته باشيم.» پشت هر اكانت و فالوئري هم همين داستان ها هست. اگر حرصتان درآمده كه چرا فلاني اين قدر پرلايك است و اين قدر فالوئر دارد، بايد قواعد بازي را ياد بگيريد. بايد به داستان هايي كه پشت آن آدم وجود دارد، دقت كنيد و بفهميد از كجا و چگونه به اين توفيق نايل آمده. اگر مي خواهيد از فردا شما هم يكي از سلبريتي هاي اينستاگرامي باشيد با اين شش شگرد همراه باشيد.
نصف مال من، نصف مال تو. اين را هيچ وقت در اينستاگرام و كلا هر شبكه اجتماعي ديگري فراموش نكنيد. اگر شما را فالو مي كنند، شما هم فالوشان كنيد. چطور دوست داريد آنها شما را ببينند، آنها هم همين حس را نسبت به شما دارند. در فالوبك ندادن يك غروري هست كه هيچ كس آن را نمي پسندد. با اينكه شخصيت مجازي آدم ها فاصله زيادي با چيزي دارد كه آنها در دنياي واقعي از خود به نمايش مي گذارند، با اين حال اين رفتار شما مصداق كلاس گذاشتن است.
سعي نكنيد نفرت انگيز به نظر بياييد. مهربان باشد و دايره مهرباني تان را گسترش دهيد. نكته اي در گوشي به شما مي گوييم، از ما نشنيده بگيريد اگر مي خواهيد پرفالوئر شويد تا مدت ها زياد «add» كنيد! با اين شيوه مي توانيد تعداد زيادي فالوئر براي خودتان دست و پا كنيد. بعد از مدتي كه خودتان پرفالوئر شديد، شروع كنيد به آنفالو كردن همان هايي كه باعث شدند شما خفن شويد! به همين سادگي.
خيلي از فالوئرهاي صفحات عكاسان فريلنسي كه در اينستاگرام مي بينيد از همين روش به دست آمده. بله متاسفانه، دنياي مجازي جاي زياد قشنگي نيست.
شگرد دو: شناخت ماركت!
ماركت را بشناسيد. ماركت يعني كساني كه به شما لايك مي دهند و شما را فالو دارند. بايد بفهميد فالوئرهايتان با چه چيزي حال مي كنند. در دنياي حقيقي هم همين است؛ آنهايي كه بلدند به دوستانشان چيزي را بگوييد كه آنها دوست دارند بشنوند، محبوب ترند؛ براي همين چيزي را پست كنيد كه دوستانتان دوست دارند در صفحه شما ببينند.
به پست هاي قبلي خودتان رجوع كنيد و ببينيد در كدام يك بيشتر لايك گرفته ايد. آن پست ها پيام مهمي دارند كه فالوئرهايتان با آن سوژه بيشتر حال مي كنند. اپليكيشن هاي زيادي هستند كه مي توانند اين آمار را براي شما دربياورند. آنها را پيدا و دانلود كنيد. تجربه ثابت كرده موضوعات خاله زنكي طرفدار زيادي دارند. تا حدي خاله زنك باشد اما حواستان باشد مرزها را به خوبي رعايت و ظريف عمل كنيد؛ چون خاله زنكي زياد شما را از چشم دوستانتان مي اندازد.
سوژه ديگر پفناله است. از ديرباز در شبكه هاي اجتماعي آنهايي كه شكست عشقي خورده اند، خوب لايك گرفته اند. اين نكته را فراموش نكنيد. با اين حال اگر باز هم سليقه مخاطبانتان را نمي دانيد، با شگرد بعدي ما همراه باشيد.
اين يك قانون ازلي- ابدي است. هر شبكه اجتماعي اي بيايد و برود، اين قانون كار مي كند. پست هايي كه احساسات فالوئرهايتان را هدف قرار دهند هميشه جوابگو هستند: پستي از مقام شامخ مادر و پرد، پستي در راستاي علاقه به همسر، پستي درباره فرزند نوزاد يا يكي از نوزادهاي فاميل و تمام چيزهايي كه وقتي فالوئر پست شما را مي بيند، نام آواي «آخي» را به زبان بياورد. راهكار ديگر اين شيوه استفاده از فرمت هايي است كه مدت هاست در اينستاگرام جواب پس داده: آسمان.
از زواياي مختلف آسمان عكس بگيريد و پست بگذاريد. اين يك علاقه جهاني است. اين رسانه بين المللي اين پرسش را مطرح مي كند كه آيا قبل از اختراع اينستاگرام هم اين قدر مردم به آسمان علاقه داشته اند يا نه؟ يا اينكه اختراع اينستا چه تاثيري در افزايش علاقه مردم به آسمان داشته است؟ ترجيحا بك عكس هايتان را آسمان قرار دهيد.
روش بعدي عكس است كه از زاويه بالا از پاهايتان مي گيريد. وقتي با سه، چهار نفر از دوستانتان كنار هم جمع شديد، كفش هايتان را كنار هم قرار دهيد و از بالا عكس بگيريد. هر قدر كفش ها و بندهاي آنها رنگي تر باشند، شانس لايك شما بيشتر است.
فرمت ديگري از عكس هاي پرلايك اينستا عكس هايي است كه پشت شما به دوربين است و يك نفر پشت دوربين دست شما را گرفته، جوري كه انگار دارد شما را از پشت دوربين به جلوي آن مي كشاند. اگر اجرايي كردن همه اينها برايتان سخت است، عكس كالكشن بگذاريد. مجموعه عكس ها اصولا در اينستاگرام طرفداران زيادي دارند. در اين لحظه با برخي از رايج ترين عكس هاي اينستاگرام آشنا شديد. حالا از ما راضي هستيد يا نه؟
شگرد چهار: توصيه دهان به دهان
تهيه كنندگان سينما مي گويند فيلمي در گيشه مي فروشد كه مردم دهان به دهان آن را به هم پيشنهاد كنند؛ يعني جمع «الف» كه فيلم را مي بيند به جمع «ب» بگويد: «فلان فيلم را ديدي؟ خيلي خوب است.» و به همين شكل به صورت هرمي بر بينندگان فيلم افزوده مي شود. اينستاگرام هم همين است. اگر پرفالوئري شما را در صفحه اش تگ يا منشن كند، سميرغ سعادت بر شانه هايتان خواهدنشست. از آنجاست كه شما تبديل به يك «نظركرده» مي شويد و باقي راه ديگر هموار است. اگر دوستي نداريد كه پرفالوئر باشد و شما را به ديگران توصيه كند، ناراحت نباشيد. اگر راهي نمي يابيد، راهي بسازيد.
شگرد بعدي كامنت گذاشتن زير پست كساني است كه پرفالوئرند. بي خود و بي دليل زير پست خواص اينستا كامنت بگذاريد. افراد زيادي در شبكه هاي اجتماعي هستند كه فقط در كامنت داني ملت مي چرخند. آنها شما را به خوبي رصد مي كنند. به ما اعتماد كنيد. ديده مي شويد.
عكس از خودتان بگذاريد لايك مي دهند، عكس از همسرتان بگذاريد لايك مي دهند، از سوراخ شدن لايه اوزن و نگراني جهاني نسبت به اين موضوع پست بگذاريد لايك مي دهند، به يك روز خوبتان لايك مي دهند. قدر اين فالوئرها را بدانيد. اينها فراي دنياي مجازي و قوانين پوشالي حاكم بر آن به شما علاقه دارند و كافي است شما فقط به يك پست لب تر كنيد! آنها اين قدر مهربانند كه اگر پست نگذاريد، سراغتان را مي گيرند و برايتان نگران مي شوند. آنها را حفظ كنيد و حتما در لايك بك(!) به آنها كوشا باشيد. آنها حلقه اول دوستان مجازي شما هستند. راحت از دست ندهيدشان.
شگرد شش: ساعت پست گذاشتن و تعداد پست ها
مي خنديد؟ اين يكي از مهم ترين شگردهاي لايك زياد گرفتن است. ساعت پست گذاشتن را دست كم نگيريد. تحقيقات ميداني ما در اين زمينه نشان مي دهد ايده آل ترين ساعات براي پست گذاشتن هشت شب تا دو بامداد است. ساعات اوج مصرف اينستاگرام همين بازه شش اسعته است.
اگر عكس خوبي گرفته ايد كه حس مي كنيد زياد لايك مي گيرد، كمي صبور باشد و در اين ساعات پستش كنيد: وقت استراحت و آرامش، وقتي كه كارمندها از سر كار آمده اند و شماشان را خورده اند و بهعنوان تفريح با گوشي شان ور مي روند، زماني مناسبي براي فك و فاميل كه بين پيام بازرگاني سريال ها اينستاگرام چك مي كنند. هرچه ساعت پست گذاشتنتان را به شب نزديك تر كنيد، احتمال لايك بيشتر مي شود.
فرضيه ديگري هم در اين زمينه هست: اصولا ما با نسلي طرفيم كه رفتاري شبيه به جغدها دارد! صبح مي خوابد و شب بيدار است. حجم رايگان اينترنت شبانه يكي از دلايلي است كه نسل جديد را به سمت شب بيداري برده. از شب بيداري هاي فالوئرهايتان براي افرايش لايك استفاده كنيد.
اين ديگر تير آخر هفت تير شماست. بله. اين پديده وجود دارد. آدم ها فالوئر مي خرند تا ديده شوند و اين شيوه كاملا مرسوم است. خيلي از اكانت هايي كه عكس پروفايل ندارند و هيچ پستي در صفحه شان نيست، از همين گونه فالوئرهاي فيك هستند. اگر دوست داريد بفهميد چه كساني فالوئر خريده اند، دو روش ميداني براي تشخيص اين عمل قبيح وجود دارد.
به قسمت فالوئينگ هاي طرف مورد نظر برويد و نگاهي كلي به آنها بيندازيد. اگر تعداد زيادي اكانت بدون عكس را كه آي دي هاي مشابهي دارند ديديد، مي توانيد نتيجه بگيريد كه طرف فالوئر خريده. روش ديگري هم البته هست: نسبتي منطقي بين تعداد لايك ها و تعداد فالوئرها.
كارشناسان و كف خوابان(!) اين محيط نسبت يك دهم را براي اين كسر ذكر مي كنند؛ يعني اگر كسي هزار فالوئر دارد، به شكل بدبينانه و ميانگين بايد هميشه صدتا لايك داشته باشد. حتي شنيده ها حاكي از آن است كه در جايي به نام Instabot مي توانيد فالوئر را بخريد؛ به اين شكل كه اول ثبت نام مي كنيد و تا مدتي به شكل مجاني مي توانيد از اين روش فالوئر كسب كنيد و بعد كه خوشتان آمد بايد ماهي پنج، شش هزار تومان پول دهيد.
پروسه آن اينستابات پدرسوخته هم بسيار پيچيده است. اينستابات از طرف اكانت شما زير پست سلبريتي هاي اينستاگرام كامنت مي گذارد و البته چندين كار ديگر كه باور كنيد اگر ندانيد راحت تريد.