كشوري با ممنوعيت‌هاي عجيب و غريب !

۲۷ بازديد
سنگاپوركشوري است كه به قوانين ومقررات سخت گيرانه اش براي حفظ يكپارچگي ونظم شناخته شده است.دراين ميان بسياري ازموارد درفهرست ممنوعه هاي اين كشورقرارمي گيرندكه به نظرعادي هستندوخطري به حساب نمي آيند.

 سنگاپور كشوري است كه به قوانين و مقررات سخت گيرانه اش براي حفظ يكپارچگي و نظم شناخته شده است. در اين ميان بسياري از موارد در فهرست ممنوعه هاي اين كشور قرار مي گيرند كه به نظر عادي هستند و خطري به حساب نمي آيند. بنابراين، قبل از آنكه به جويدن آدامس در سنگاپور فكر كنيد فهرست معروفترين ممنوعه هاي اين كشور را بخوانيد.

 

جويدن آدامس

يكي از معروفترين امور ممنوع در كشور سنگاپور جويدن آدامس است. اين كشور در سال 2004 ميلادي سياست سختي را در مواجهه با جويدن آدامس و ممنوعيت آن اتّخاذ كرد. البته جويدن آدامس نيكوتين كه در فرآيندهاي درماني و اغلب براي ترك سيگار تجويز مي شود يك استثناء است. اگر در سنگاپور به جرم جويدن آدامس دستگير شويد، ناچار به پرداخت 100هزار دلار سنگاپور خواهيد بود.

 

آتش بازي

از سال 1970 ميلادي و از زماني كه آتش بازي منجر به آتش سوزي بزرگي در اين كشور شد و قربانيان بسياري از مردم محلي به جاي گذاشت، مسئولان سنگاپوري آتش بازي در اين كشور را ممنوع اعلام كردند، البته آنها فقط مي توانند در اعياد آتش بازي كنند.

 

سيگارهاي الكترونيكي

اداره ي بهداشت سنگاپور هنوز هم بر موضع خود مبني بر ممنوعيت سيگار از هر نوعي كه باشد؛ چه سيگارهاي عادي و يا الكترونيكي پايبند است. مسئولان بهداشت سنگاپور مي گويند سيگارهاي الكترونيكي باعث اعتياد غير سيگاري ها به توتون و تنباكو مي شوند. از سال 2011 ميلادي هر كسي كه به سنگاپور سيگار الكترونيكي وارد و يا توزيع كند 5000 دلار جريمه مي شود.

 

قليان

به طور رسمي قليان از سال 2016 در رستوران ها، قهوه خانه ها و اماكن عمومي سنگاپور ممنوع اعلام شد.

 

خريد و فروش حيوانات عجيب و غريب

در سنگاپور مالكيت و يا خريد و فروش گونه هاي عجيب حيوانات از خزندگان تا دوزيستان بدون كسب مجوز امكانپذير نيست. اين تصميم براي محافظت از اكوسيستم و تنوع زيستي گرفته شده است.

 

 

ميوه «دوريان» در اماكن عمومي

دولت سنگاپور حمل و جا به جا كردن ميوه دوريان- كه بوي به شدت بدي- دارد را در اماكن عمومي و وسايل حمل و نقل عمومي اين كشور ممنوع اعلام كرده است.

 

تجمعات بيش از سه نفر بعد از ساعت 10 شب

در سنگاپور گروه هاي بيش از سه نفر پس از ساعت 10 شب نمي توانند در اماكن عمومي تجمع كنند. دولت سنگاپور مي گويد چنين قانوني را در جهت جلوگيري از تجمعات غير قانوني كه صلح و ثبات را در اين كشور به خطر مي اندازد وضع كرده است.

 

نگهداري از گربه در آپارتمان ممنوع

سنگاپوري هايي كه در آپارتمان هاي مسكوني زندگي مي كنند مجاز به داشتن گربه به عنوان حيوان خانگي نيستند. انجمن توسعه ساختماني سنگاپور مي گويد گربه ها با مو و ادرار خود در محل رفت و آمد مردم باعث آلودگي مي شوند، اما نگهداري از سگ به شرط گرفتن مجوز براي كساني كه در آپارتمان زندگي مي كنند ممنوعيتي ندارد!

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.