پادشاهان جهان اندرويد

۵۶ بازديد

اندرويد جديد هرچند مانند نسخه جديد iOS اتفاق بزرگي روي گوشي شما رقم نخواهد زد ولي قرار است بسياري از عملكردهاي آن را بهبود ببخشد.

اندرويد جديد هرچند مانند نسخه جديد iOS اتفاق بزرگي روي گوشي شما رقم نخواهد زد ولي قرار است بسياري از عملكردهاي آن را بهبود ببخشد.
روزنامه هفت صبح: اول مي گويند تا چند سال يا چند نسخه از همه گوشي ها پشتيباني مي كنيم. پشتيباني كه شامل آپديت براي برطرف كردن مشكلات و البته آپديت هاي سيستم عاملي است ولي پاي عمل كه مي رسد بسياري از آنها جازده و يا به قدري عرضه آپديت را به تاخير مي اندازند كه به كل بي خيال ماجرا مي شويد. اين اتفاق هرساله مي افتد و شركت ها زماني كه به عرضه آپديت جديد اندرويد نزديك مي شوند، ناگهان ليست بلندبالايي از گوشي هاي به روز شونده منتشر مي كنند؛ ليستي كه صحبت آن فقط با گذر زمان منتشر مي شود. ولي واقعا اينكه كدام گوشي آپديت مي شود مهم است؟
اندرويد جديد هرچند مانند نسخه جديد iOS اتفاق بزرگي روي گوشي شما رقم نخواهد زد ولي قرار است بسياري از عملكردهاي آن را بهبود ببخشد. به خاطر همين عمده كاربران گوشي باز كه پول زيادي براي خريد گوشي جديد ندارند، مانند نتايج كنكور چشم به راه عرضه ليست گوشي هاي آپديت شونده مي مانند تا ببينند مجوز تجربه يك سيستم عامل جديدتر و بهتر براي آنها صادر شده است يا نه.
در اين مطلب چشم اندازي از ليست گوشي هاي دريافت كننده آپديت اندرويد O پيش روي شما خواهيم گذاشت. در ضمن حواستان باشد اين ليست ها خيلي قابل اتكا نبوده و ممكن است در طول سال عوض شوند.- خريد گوشي سامسونگ
نورچشمي هاي گوگل
گوگل مثل پارسال قصد دارد سيستم عامل جديد خود را با گوشي هاي جديدش به بازار بفرستد. دو گوشي Pixel 2 و Pixel 2 XL كه اولين گوشي هاي مجهز به اين سيستم عامل خواهندبود با اينكه نسبت به نسخه قبلي پيشرفت هاي چشمگيري داشته اند ولي فاقد قابليتي هستند كه شما را متعجب كرده و وسوسه كند تا اين گوشي ها را بخريد. علاوه بر اين دو گوشي جديد، دو گوشي قبلي اين شركت هم جزو اولين گوشي هاي دريافت كننده آپديت بوده و حتي اكنون نسخه مخصوص توسعه دهندگان و برنامه نويسان روي وب قرار دارد و حتي شما هم مي توانيد آن را روي گوشي پيكسل خوب نصب كرده و امتحان كنيد. همچنين دو گوشي Pixel C و Nexus Player  نيز اين آپديت را دريافت مي كند.
 پادشاهان جهان اندرويد
كدام گوشي ها آپديت نمي شوند؟
Nexus 5/ Nexus 4/ Nexus 3

ارتش هوآوي

هوآوي كه برنامه دارد تا سال 2020 به يكي از برترين توليدكنندگان گوشي هاي همراه تبديل شده و از رقيب كره اي خود جلو بزند، در زمينه آپديت ها هم معمولا قوي عمل كرده و سريع تر از سامسونگ چشم شما را به نسخه هاي جديد روشن مي كند. حتي طبق اخبرا اين شركت، نسخه آزمايش اندروي روي بسياري از گوشي هاي معروف شركت تست شده است و بعد از عرضه رسمي به سرعت در اختيار كاربران قرار خواهدگرفت.
گوشي هاي P10 آپديت مي شوند. به علاوه سري MATE 9 نيز با اندرويد جديد مزين خواهدشد. گوشي هاي NOVA 2 نيز در ليست آپديت قرار داشته و در كنار گوشي هايي نظير Honor 9، Y7 Prime، Honor 8 Pro و Nexus 6P به اندرويد 8 خوش آمد خواهندگفت.
 پادشاهان جهان اندرويد
كدام گوشي ها آپديت نمي شوند؟
Honor 7/ Y3/ Y6/ Y7/ Y5/ Y6/ Mate8/ Y5II/ Honor 5C/ Honor 5A/ Honor

خانواده پرجمعيت Galaxy

سامسونگ برخلاف گوگل به اين زودي ها آپديت را دريافت نمي كند. هرچند اگر يكي از پرچم داران جديد اين شركت را داشته باشيد، زودتر با اندرويد O آشنا خواهيدشد. امسال برخلاف انتظار، سامسونگ طيف وسيعي از گوشي هاي خود را به اندرويد جديد مجهز مي كند. البته اميدواريم اين به روزرساني مانند پارسال با آن وقفه هاي طولاني اتفاق نيفتد.
گوشي هاي سري A اين شركت تقريبا همزمان با معرفي اندرويد 8 توانستند اندرويد 7 را دريافت كنند. بعني يك سال عقب تر از عرصه جهاني! به گفته بسياري از كارشناسان، گوشي نوت 8 با اندرويد جديد عرضه خواهدشد. پرچم داران امسال و پارسال هم آپديت خواهندشد. سري A توليدشده در سال هاي 2016 و 2017 نيز پذيراي اندرويد O مي شود. گوشي هاي J7 توليد 2017 و مدل C9 Pro و Note FE هم آپديت مي شوند.- قيمت گوشي سامسونگ
 پادشاهان جهان اندرويد
كدام گوشي ها آپديت نمي شوند؟
J3 (2016)/ J5 (2016)/ J2 (2015)/ J7 (2016)/ J2 Ace/ J2 (2016)/ On5/ On8/ Note 5/ Galaxy A8/ S6/ S6 Edge/ S5/ Note 4

كماندوهاي HTC

شركت HTC در چند سال گذشته به شدت سهم بازار خود را از دسته داده و همچنان كج دار و مريز در حال تلاش براي ماندن در بازار است. اين شركت در زمينه آپديت كردن سابقه خوبي داشته و تقريبا هميشه در همان زمان اعلام شده گوشي ها را آپديت مي كند. ليست آپديت اين شركت كوچك است ولي قول داده مدل هايي مثل HTC U 11 را علاوه بر اندرويد 8 به اندرويد بعدي هم مجهز كند. سري U اين شركت همه آپديت خواهندشد. از ميان مدل هاي Desire فقط دو گوشي Desire 10 Pro و Lifedtyle آپديت خواهندشد. دو مدل HTC 10 Evo و حتي HTC 10 هم قرار است اندرويد O را تجربه كنند.
 پادشاهان جهان اندرويد
كدام گوشي ها آپديت نمي شوند؟
Desire 728/ Ine E9s/ Butterfly 3/ One M8/ A9/ One M9 Plus/ One M9/ One M8s

گروه ايسوس

ايسوس براساس سياستي كه اتخاذ كرده است به كاربران قول داده تا حداقل سه آپديت بزرگ را به گوشي هاي آنها بياورد. ولي اگر كمي به تاريخچه اين شركت نگاه كنيد، متوجه مي شويد از اين خبرها هم نبوده و اگر گوشي شما مربوط به سه سال پيش است احتمالا با يك نه بزرگ رو به رو خواهيدشد. اين شركت نيز مانند سامسونگ عجله اي در عرضه آپديت ها نداشته و به كندي آنها را روانه گوشي ها مي كند. كليه گوشي هاي Zenfone 3 و 3s اين آپديت را مي گيرند. به علاوه مدل هايي نظير Live، AR، Z8s، Z10، Go و البته گوشي جديد Max4 هم به اندرويد O به روزرساني خواهندشد.- خريد گوشي سامسونگ
 پادشاهان جهان اندرويد
كدام گوشي ها آپديت نمي شوند؟
Zenfone 2/ Zenfone2 Laser/ Zenfone Zoom/ Zenfone 2 Deluxe/ Zenfone Go (T500)/ Live (G500 TG)/ Zenfone Pegasus 3

پيرمردهاي سوني

سوني مثل سامورايي هاي قديم در حال خودكشي است و با عرضه هر گوشي و البته خدمات به روزرساني كمي بيشتر خنجر را فرو مي كند. اين شركت در چند سال اخير در زمينه به روزرساني هم عقب تر از رقبا حركت مي كند. با اين حال ليست گوشي هايي كه آپديت را دريافت مي كنند، بلندبالا است.
تمام مدل هاي XZ و XA آپديت جديد اندرويد را دريافت مي كنند. به علاوه سري X نيز قرار است به روزرساني شود. يكي از گوشي هاي نسبتا قديمي اين شركت يعني Z5 هم به اندرويد 8 سلام خواهدكرد. مدل E5 هم احتمال زيادي دارد كه آپديت شود.
 پادشاهان جهان اندرويد
كدام گوشي ها آپديت نمي شوند؟
M5/ C 5 Ultra/ Z4v/ Z3+/ Z4/ Z3/ M4 Aqua/ E4

اعضاي خانواده ال جي

ال جي امسال به نوعي سنگ تمام گذاشته و حتي روي گوشي هاي صد سال پيش خود نيز آپديت عرضه مي كند. به نظر مي رسد ال جي با وجود اينكه سهم بازار موبايل خود را در خطر مي بينيد، تلاش بيشتري براي جلب رضايت مخاطبان خود انجام خواهد داد و اين آپديت را سريع روي گوشي هاي قديم و جديد خود عرضه خواهدكرد.- قيمت گوشي سامسونگ
دو پرچمدار G5 و G6 آپديت خواهندشد. همچنين گوشي هاي سري V از مدل V 10 گرفته تا مدل V30 كه به زودي به بازار خواهد آمد هم آپديت خواهندشد. براي گوشي Nexus 5X هم اكنون نيز نسخه توسعه دهندگان منتشر شده است. سري جديد گوشي هاي اين شركت از جمله Q8, Q6, X Venture و Pad IV 8.0 هم انتظار مي رود تا آپديت اندرويد O را دريافت كنند.
 پادشاهان جهان اندرويد
كدام گوشي هاي آپديت نمي شوند؟
G4/ G4 Beat/ Ray/ K8/ K5/ K3/ G3/ G2

تازه واردهاي شيائومي

شركت شيائومي هرچند به سرعت توانسته اسم و رسمي براي خود پيدا كرده و از پيشرفته ترين فناوري هاي در گوشي خود استفاده كند ولي در عرضه آپديت واقعا روي اعصاب است. دليل اصلي آن هم اين است كه همگام سازي رابط كاربري اين شركت با اندرويدها سخت بوده و زمان زيادي مي گيرد. همين امر باعث شده ليست آپديت هاي اين شركت بسيار كوتاه شده و به گوشي هاي اصلي اين شركت مربوط شود. گوشي هايي مثل Mi6, Redmi Pro 2, Note 5 كه به زودي وارد بازار خواهندشد. به علاوه سري Mi كه امسال عرضه شده هم آپديت O را خواهدگرفت. در مورد Redmi Note 4 هم شايعه زياد بوده و هنوز آپديت شدن آن حتمي نشده است.
 پادشاهان جهان اندرويد
كدام گوشي ها آپديت نمي شوند؟
Redmi4/ Mi 4i/ Mi 4/ Redmi 4x/ Redmi 4a/ Redmi Note 3
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.