رهايي از دانه ها ي سرسياه

۳۵ بازديد

هيچ‌كس نمي‌تواند دانه‌هاي سرسياه را حتي براي چند روز بر روي صورت خود تحمل نمايد. دانه‌هاي سر سياه چرك‌هايي هستند كه به منافذ پوست چسبيده و كم كم سفت مي‌شوند. اكثرا پوست‌هاي چرب مستعد ابتلا به اين دانه‌هاي سرسياه هستند، به همين دليل هم اغلب اين دانه‌ها بر روي بيني ظاهر مي‌شوند، چرا كه چرب‌تر بقيه‌ي نواحي صورت است.

هيچ‌كس نمي‌تواند دانه‌هاي سرسياه را حتي براي چند روز بر روي صورت خود تحمل نمايد. دانه‌هاي سر سياه چرك‌هايي هستند كه به منافذ پوست چسبيده و كم كم سفت مي‌شوند. اكثرا پوست‌هاي چرب مستعد ابتلا به اين دانه‌هاي سرسياه هستند، به همين دليل هم اغلب اين دانه‌ها بر روي بيني ظاهر مي‌شوند، چرا كه چرب‌تر بقيه‌ي نواحي صورت است.

براي از بين بردن اين دانه‌ها، محصولات زيادي در بازار موجود است، اسكراب صورت، انواع شوينده‌هاي صورت، ماسك صورت و نوار بيني برخي از اين محصولات هستند كه ادعا دارند در برطرف شدن اين دانه‌ها كمك فراواني مي‌كنند. با اين حال، مي‌توانيد اين دانه‌ها را با راه حل‌هاي خانگي هم از بين ببريد، راه حل‌هايي مفيد و مقرون به صرفه تر.
 
مبارزه با دانه هاي سرسياه 

اسكراب خانگي خود را براي مقابله با دانه‌هاي سرسياه بسازيد

اولين كاري كه براي خلاص شدن از شر دانه هاي سر سياه روي بيني ميتوانيد انجام دهيد اين است كه اسكراب مناسب با نوع پوستتان را بسازيد. فقط به محصولات موجود در بازار تكيه نكنيد، بسياري از اسكراب هاي خانگي براي پوست عالي كار مي‌كنند و به از بين بردن آلودگي منافذ پوست كمك شايسته اي ميكنند. اين اسكراب هاي خانگي تماما حاوي مواد تشكيل دهنده طبيعي و عاري از هرگونه مواد شيميايي خشن هستند. اين اسكراب ها حتي براي استفاده مطمئن ترند.

برگ گشنيز و پودر زردچوبه

برگ گشنيز تازه را خرد يا آسياب كرده و آن را با كمي پودر زردچوبه مخلوط نماييد. اين خمير را بر روي بيني خود به مدت ۱۵ دقيقه بگزاريد و سپس با آب ولرم بشوييد. اين يك درمان خانگي خوب براي دانه هاي سر سياه است.

ليمو و شكر

يك قاشق چاي خوري شكر و چند قطره آب ليموي تازه را با هم مخلوط نماييد. حالا اين مخلوط را بر روي بيني خود بگزاريد و به آرامي به صورت دايره وار آن را بماليد. اين مخلوط واقعاً در خلاص شدن از شر دانه هاي سر سياه كمكتان خواهد كرد.

بخور ليمو

در ۲ يا ۳ فنجان آب جوش چند قطره ليمو بريزيد. حالا يك حوله يا روسري روي سرتان بيندازيد و بخور دهيد. با اين كار دانه هاي سرسياه روي بيني شل شده و آسان تر از بين خواهند رفت. توجه نماييد كه بيش از ۵ دقيقه در اين حالت باقي نمانيد.

سيب زميني رنده شده

سيب زميني تازه را رنده و بر روي بيني خود بماليد و بعد از ۵ دقيقه آن را پاك نماييد! حالا بيني خود را با يك ليف حمام مرطوب پاك كنيد. اين هم راه درماني خوبي براي دانه هاي سرسياه است!

ماسك خاك رس

ماسك خاك رس ثابت كرده كه در از بين بردن دانه هاي سر سياه بسيار مفيد واقع ميشود! اين ماسك از مواد صد در صد طبيعي ساخته شده و مقرون به صرفه نيز هست.

گلاب، اسطوخودوس و الكل

گلاب، اسطوخودوس و الكل را به مقدار مساوي به خوبي با هم مخلوط كنيد و به بيني خود ماليده تا از شر دانه هاي سرسياه خلاص شويد! پس از ۱۵ دقيقه اين مخلوط را پاك كنيد و سپس با آب ولرم بشوييد.

آرد ذرت و سركه

يك قاشق چاي خوري آرد ذرت را با چند قطره سركه مخلوط كنيد تا مخلوط خميري بدست بيايد. خمير را بر روي دانه‌هاي سرسياه ماليده و پس از ۲۰ دقيقه آن را پاك كنيد. اين خمير هم براي درمان دانه‌هاي سر سياه كارساز است.

روغن بادام زميني و ليمو

در آخر، روغن بادام زميني و آب ليمو را به ميزان مساوي با هم مخلوط كنيد و به مدت ۲۰ دقيقه بر روي بيني خود بگذاريد. سپس صورت خود را با آب ولرم بشوييد تا از شر دانه‌هاي سر سياه خلاص شويد.
http://zirmiz.ir/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.